Query criterium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bau
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bau

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Even een situatieschets.

Ik heb een hoofdformulier met daarin een selektievakje (TabelAanw) en een keuzeveld (Naam). Een subformulier is gebaseerd op een query en het subformulier is gekoppeld via een 1 op veel relatie.
Wanneer ik het keuzeveld (Naam) wijzigt, volgt het subformulier zonder probleem. Er wordt een lijst weergegeven die gebaseerd is op de query.
Nu is het zo dat ik de lijst wil in de query (dus het subform) wil beperken op basis van het al of niet aanvinken van het selektievakje (TabelAanw).
Tot nu toe werkt de volgende code die in het criteriumveld van de query staat:

IIf([Formulieren]![frmPE01]![TabelAanw]=0;6;8)

Ik wil nu echter bekomen dat er in het true -veld iets staat zoals Not(6) of <>6 en in het false -veld alle mogelijke waarden (bv. >0).
De volgende code werkt niet

IIf([Formulieren]![frmPE01]![TabelAanw]=0;Not(6);>0)

Dank bij voorbaat voor de reactie.

Je kunt wel zoiets maken, maar je moet de Waar en Onwaar dan baseren op het veld dat je wilt filteren.

Dank u wel OctaFish. Dit was de tip die ik nodig had. Hieronder de oplossing.
Query.jpg
De selectiecode staan wel in een aparte kolom in de query.

Aan het selectievakje in het hoofdformulier is er een gebeurtenis Na bijwerken die als volgt wordt omschreven:

Private Sub TabelAanw_AfterUpdate()
DoCmd.Requery
End Sub

Tijdens het selectievakje gewijzigd wordt, zal de query van het subformulier opnieuw uitgevoerd worden.

Groeten

Laatst bewerkt:
Je kunt het criteriumveld ook nog wel onzichtbaar maken, want hij doet verder niks nuttigs. Maar zo moet-ie inderdaad :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan