Query die zich herhaalt in formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

ehvc

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Berichten
6
Goedemiddag,

In acces proberen wij een systeem te bouwen die voor ons de aantal calls laat zien en wat daarbij gelogd is.
Dit om het overzichtelijker te krijgen waarover en waarom onze klanten bellen.

Nu willen wij graag dat een aantal kolommen zich herhalen en weergeven in een formulier:

Bijgevoegd bestand is een test bestand van hoe het eruit zou moeten gaan zien.

De Query laat zien welke criteria we willen zien:
het formulier wat we daadwerkelijk willen zien.

De query zou aan het formulier gekoppeld moeten worden, hierbij dienen de velden: "Naam", "Datum", "Tijdstip", "Afdeling", "Log" zich moeten herhalen vanuit de query.

alvast bedankt voor jullie hulp
Bekijk bijlage Database1.zip
Groet, Vincent
 
Je hebt ofwel je voorbeeldje heel slordig in elkaar gezet, ofwel ik snap je gegevensbron niet. In je tabel heb je een veld [klantnummer]. Ik neem aan dat elke klant uniek is, dus dat elk nummer voor één klant staat. Toch zie ik voor klant '123456' twee afdelingen terug: 'TS' en 'Betalingen' en wel 4 namen: 'Test', 'Test2', 'Test3' en 'Test4'. Hoezo unieke klant? Zowiezo zou ik in een meldingensysteem om het simpel te houden een aparte klantentabel gebruiken, waarin je al die klantgegevens opslaat. In de tabel Meldingen neem je dan het klantnummer op, zodat je de klant altijd kunt terugvinden. En wat je wilt, is niet een enkelvoudig formulier, maar een doorlopend formulier. Dat is verder simpel te maken op basis van je tabel. Je opmerking
Nu willen wij graag dat een aantal kolommen zich herhalen en weergeven in een formulier
was wat je vraag betreft een beetje verwarrend, want je wilt helemaal geen kolommen herhalen (gelukkig niet, zou ik zeggen) maar rijen. En dat is dus een doorlopend formulier.
Eventueel kun je dan in dat formulier een filter maken waarin je de meldingen van een bepaalde klant filtert. Andere optie: maak een formulier op basis van de tabel Klanten (die je dus nog niet hebt) en zet daar het formulier Meldingen op. De twee formulieren worden dan automatisch gekoppeld op basis van Klantnummer, en als je van klant naar klant bladert, zie je automatisch de bijbehorende meldingen.
 
Hoi Michel,

Het is inderdaad snel in elkaar gezet.

Wat je ziet zijn meldingen die bij een klant gelogd zijn.
De klant heeft contact met ons en wij schrijven dat weg in een systeem. Dat genereert een excel sheet en die laad ik in.
Een klant kan dus vaker contact met ons hebben en komt hierdoor ook vaker voor.

Wat ik nu graag terug wil zien is de contact momenten die geweest zijn de afgelopen dagen. En dit in een makkelijk overzicht, zoals het formulier.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeker geen twee systemen naast elkaar laten draaien, maar vermoedelijk ben je al bezig om alles om te zetten naar Access. Je hebt dus een tabel Klanten nodig, die je koppelt aan de tabel Meldingen. Voor Meldingen maak je een doorlopend formulier, en voor Klanten kun je een enkelvoudig formulier maken. Als je het formulier Meldingen als subformulier opneemt op Klanten, zie je voor elke klant de bijbehorende meldingen; Access koppelt ze namelijk zelf aan elkaar op basis van Klantnummer. Volgens mij heb je dan wat je zoekt.
 
het is voor ons niet te doen om het klant bestand in Acces op te nemen.

Wij willen graag 1 formulier waarin we de records zien die gekoppeld zijn aan klanten die vaker dan 2 keer voorkomen in de tabel over een periode van max 7 dagen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan