Query gebruiken voor insert statement

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er een manier is om in een insert query een query als waarde te gebruiken?

Ik moet een insert doen waar ik 3 waardes van een formulier haal doormiddel van Forms!Formulier!veld en 1 waarde vanuit een query (die zet een naam van het formulier om in een ID die aan de naam hangt)

Kan dit? of bestaat er zoiets als Query!Querynaam!Queryveld?

heb al een tijdje gezocht maar iedereen doet of 2 losse queries of iets helemaal anders.

Alvast bedankt!:thumb:

Heb het zelf weten op te lossen door 2 queries te maken en de gegevens dan te selecteren vanuit de query.

Enige probleem waar ik nu tegenaan loop, is als je het formulier sluit en hem opnieuw opent hij niet automatisch een refresh doet. Dus de data is nog niet up to date (pas als ik op F5 duw wordt het formulier bijgewerkt).

Als je een formulier sluit, en opnieuw opent, krijg je toch al gelijk de juiste data te zien?

Nee, Ik gebruik de sluit functie. Deze sluit het huidige formulier (waar de gegevens in de tabel worden gekopieerd) en het formulier ervoor (waar ik de selectie maak die ik gebruik in het formulier erna). Dan kom ik terug bij het startformulier en als ik dan weer op het knopje klik voor het formulier opnieuw te openen dan houd die de gegevens vast van de vorige tot ik op F5 duw.

Moet er misschien bij vermelden dat de informatie via een query wordt opgevraagt?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk moet je de gegevensbron op je tweede formulier nog verversen, bijvoorbeeld met een Requery. Want omdat je dat formulier niet sluit en opent, heeft dat nog steeds de originele recordset. Je ververst wel het derde formulier door dat te sluiten en opnieuw te openen, maar dus niet het tweede. Overigens is het een nogal omslachtige methode om recordsets te verversen. Dat kan direct. met Requery.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan