Hoi,
a.h.v. een query wil gegevens filteren en tonen op een formulier.
In de query-criteria heb ik onderstaande ingegeven.
Deze werkt echter niet als de voorwaarde 'false' is. <>[Forms]![Frm_Main]![kzlStoringStatus]
Als ik de waarde zonder IIf invul, werken beide, zowel voor true als False
Hoe krijg ik dit werkend?
Ik heb i.p.v. '<>' ook al 'not' of 'Not like' geprobeerd.
Hierbij is:
- [Forms]![Frm_Main]![kzkStatusConditie].[Caption] een wisselbutton waarbij ik alleen de caption verander door te klikken ( = of <>);
- [Forms]![Frm_Main]![kzlStoringStatus] een keuzelijst waar ik verschillende statussen ik kan selecteren;
Ik heb dit nu opgelost door twee query te gebruiken een voor de true en één voor de false voorwaarde. Maar dat is niet de bedoeleing.
Graag jullie suggestie.
vr.gr.
Eric
a.h.v. een query wil gegevens filteren en tonen op een formulier.
In de query-criteria heb ik onderstaande ingegeven.
Code:
IIf([Forms]![Frm_Main]![kzkStatusConditie].[Caption]="=";[Forms]![Frm_Main]![kzlStoringStatus];<>[Forms]![Frm_Main]![kzlStoringStatus])
Deze werkt echter niet als de voorwaarde 'false' is. <>[Forms]![Frm_Main]![kzlStoringStatus]
Als ik de waarde zonder IIf invul, werken beide, zowel voor true als False
Hoe krijg ik dit werkend?
Ik heb i.p.v. '<>' ook al 'not' of 'Not like' geprobeerd.
Hierbij is:
- [Forms]![Frm_Main]![kzkStatusConditie].[Caption] een wisselbutton waarbij ik alleen de caption verander door te klikken ( = of <>);
- [Forms]![Frm_Main]![kzlStoringStatus] een keuzelijst waar ik verschillende statussen ik kan selecteren;
Ik heb dit nu opgelost door twee query te gebruiken een voor de true en één voor de false voorwaarde. Maar dat is niet de bedoeleing.
Graag jullie suggestie.
vr.gr.
Eric