FrankinZwolle
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 sep 2014
- Berichten
- 41
Op mijn werk gebruiken we een geavanceerd order-urenregistratiesysteem. Een maal per week kan ik hieruit mijn geboekte uren met activiteitensoorten exporteren naar Excel.
Ik wil in Access overzichten voor mijzelf kunnen maken op welke wijze ik mijn werkweken doorbreng. Hoeveel uren van activiteit A? Hoeveel vrije dagen heb ik nog? Hoeveel overuren heb ik gemaakt? Allemaal gegevens die het werksysteem niet voor mij kan produceren, zo geavanceerd is het dus ook weer niet. In de bijlage een opzet van mijn Access 2013 database. De Brontabel vul ik door het inlezen van de Excel export. Daarin staan alle benodigde gegevens.
Ik heb al een query voor de activiteiten uren per week en per maand gemaakt. Hiervan kan ik rapporten maken met totaaltellingen. Zo ver (nog) geen probleem. Het probleem komt omdat ik de totalen per week van bepaalde activiteiten wil weten. Hoeveel uur van bijvoorbeeld Feest, hoeveel van Vrij en Vrijv samen, hoeveel van Prj en Uitl samen, hoeveel van alle activiteiten samen en dan ook zichtbaar hoeveel er in de werk gewerkt moet worden. Hiervoor heb ik een aparte tabel weeknummers gemaakt met de hoeveelheid uren per week dat ik voor de werkgever registreer (uren in een week is niet altijd 40 ivm halve weken begin of einde jaar). En dan ook nog een telling van totaal geregistreerd minus de uren uit weeknummertabel, hetgeen de overuren zijn.
Moet ik een extra tabel maken waarin ik de activiteiten in groepen verdeel en daar queries mee maken?
Wie kan mij op weg helpenBekijk bijlage uren1.zip
Ik wil in Access overzichten voor mijzelf kunnen maken op welke wijze ik mijn werkweken doorbreng. Hoeveel uren van activiteit A? Hoeveel vrije dagen heb ik nog? Hoeveel overuren heb ik gemaakt? Allemaal gegevens die het werksysteem niet voor mij kan produceren, zo geavanceerd is het dus ook weer niet. In de bijlage een opzet van mijn Access 2013 database. De Brontabel vul ik door het inlezen van de Excel export. Daarin staan alle benodigde gegevens.
Ik heb al een query voor de activiteiten uren per week en per maand gemaakt. Hiervan kan ik rapporten maken met totaaltellingen. Zo ver (nog) geen probleem. Het probleem komt omdat ik de totalen per week van bepaalde activiteiten wil weten. Hoeveel uur van bijvoorbeeld Feest, hoeveel van Vrij en Vrijv samen, hoeveel van Prj en Uitl samen, hoeveel van alle activiteiten samen en dan ook zichtbaar hoeveel er in de werk gewerkt moet worden. Hiervoor heb ik een aparte tabel weeknummers gemaakt met de hoeveelheid uren per week dat ik voor de werkgever registreer (uren in een week is niet altijd 40 ivm halve weken begin of einde jaar). En dan ook nog een telling van totaal geregistreerd minus de uren uit weeknummertabel, hetgeen de overuren zijn.
Moet ik een extra tabel maken waarin ik de activiteiten in groepen verdeel en daar queries mee maken?
Wie kan mij op weg helpenBekijk bijlage uren1.zip