Query kapt tekst uit memoveld af op 255 karakters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salonkorf

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Betreft: Access 2000
De onderstaande query geeft de juiste records terug. Enkel het memoveld CWTekst wordt afgekapt op 255 karakters. De group by op dit veld heb ik al weggehaald en daar een First van gemaakt. Ook gebruik ik Union All ipv Union.

Wanneer ik de 2 queries apart test gaat alles goed. Ik denk dat ik toch iets over het hoofd zie. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

SELECT [ContractWijziging].[Id], [ContractWijziging].[CWNaam], First([ContractWijziging].[CWTekst]) AS CWTekst, [ContractWijziging].[Kenmerk], [ContractWijziging].[Paragraaf/blz], [ContractWijziging].[Eis/Artikel], [NVI_Vragen].[NotaNummer]
FROM NVI_Vragen RIGHT JOIN ContractWijziging ON [NVI_Vragen].[ContractWijzigingRef]=[ContractWijziging].[Id]
GROUP BY [ContractWijziging].[Id], [ContractWijziging].[CWNaam], [ContractWijziging].[Kenmerk], [ContractWijziging].[Paragraaf/blz], [ContractWijziging].[Eis/Artikel], [NVI_Vragen].[NotaNummer]
HAVING (((NVI_Vragen.NotaNummer)=DLookUp("[Waarde]","Variabelen","[Variabelenaam] = 'ActueleNotaNummer'")));

UNION ALL

SELECT ContractWijziging.Id, ContractWijziging.CWNaam, First(ContractWijziging.CWTekst) AS CWTekst, ContractWijziging.Kenmerk, ContractWijziging.[Paragraaf/blz], ContractWijziging.[Eis/Artikel], ContractWijziging.ForceerInNota
FROM ContractWijziging
GROUP BY ContractWijziging.Id, ContractWijziging.CWNaam, ContractWijziging.Kenmerk, ContractWijziging.[Paragraaf/blz], ContractWijziging.[Eis/Artikel], ContractWijziging.ForceerInNota
HAVING (((ContractWijziging.ForceerInNota)=DLookUp("[Waarde]","Variabelen","[Variabelenaam] = 'ActueleNotaNummer'")));

Laatst bewerkt:
Wat is het type van dat veld? Zeker VARCHAR?

Je zult eerder bij TINYTEXT, TEXT of LONGTEXT moeten zijn.

Wat is het type van dat veld? Zeker VARCHAR?

Je zult eerder bij TINYTEXT, TEXT of LONGTEXT moeten zijn.

Tha Devil: Dat snap ik niet helemaal. In de tabel is het veld is van het gegevens type memo. Ik kan daar niet VARCHAR / TINYTEXT of LONGTEXT invoeren. Wanneer TEXT wordt ingevuld kunnen alleen 255 karakters kwijt

Ik ben vergeten erbij te zetten dat dit access2000 betreft. Mischien heeft je antwoord betrekking op access2007?

Had al een beetje zo'n antwoord verwacht, ligt eerder aan mij dan aan jou :)
Access ben ik onbekend mee, echter met andere databases wel. Ik had gedacht dat de veldtypes algemeen bekend zijn binnen databases. Niet dus :o

Je hebt het veld dus als type Memo? Dan zou het niet afgekapt kunnen worden door het veldtype want het is mogelijk 64.000 karakters in een "memo"veld te stoppen.

Kijk anders in de database zelf of daar ook de tekst is afgekapt.

In de database is alles goed. Zoals ik als eerder schreef als ik de queries los van elkaar uitvoer gaat het goed.

oplossing van limiet van 255 char in query

Ik zat met hetzelfde probleem (ik gebruik Access 2002) en heb het zo opgelost : stel je hebt een memoveld [MemoTeLang] dan maak je in de query een veld :

MemoTeLang2: Mid([MemoTeLang];256;255) die dus de 255 volgende karakters neemt (vanaf karakter 256)

en indien nodig

MemoTeLang3: Mid([MemoTeLang];511;255) die alweer de 255 volgende karakters neemt

enzovoort...

Op het rapport plak je de hele boel terug aan elkaar :

MemoTeLangTotaal = [MemoTeLang]&[MemoTeLang2]&[MemoTeLang3]

het eerste deel hoef je niet te definiëren vermits de query toch maar de eerste 255 karakters neemt

't is misschien een beetje omslachtig, maar het geeft voor mij althans het gewenste resultaat... :thumb:

Sprocky,

dank je wel voor je creative oplossing. Het ziet er naar uit dat dit gaat lukken.

Erg creative oplossing, heb het ook geprobeert in een formulier maar nu kan ik niks meer invoeren.. Hoe krijg ik dat opgelost?

mvg dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan