query koppelen aan huidige record

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noordhoekie

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Hoe koppel je een query aan het huidige record?

Het gaat om het volgende:
in een urentabel staan alle gewerkte uren met de volgende velden:medewerkerid, project,activiteit,datum,aantal uren.

Om een overzicht te maken van alle gewerkte uren per medewerker heb ik een query gemaakt. De bedoeling is dat een medewerker deze query kan openen en dan alleen zijn uren ziet. Nu heb ik het nog zo gedaan dat hij/zij zijn/haar medewerker_id moet opgeven, maar hoe koppel ik de query aan het medewerker-id van de record die op dat moment te zien is, zodat deze stap kan worden overgeslagen?

Inez

Laatst bewerkt:
Je zou een Functie kunnen maken die het UserID van de ingelogde medewerker inleest. Ik weet niet of je een tabel hebt met onafhankelijke userID's of dat je de inlognaam van de gebruiker gebruikt. In het laatste geval is het heel simpel.

Je maakt dan een functie als volgt:

Code:
Function sUser()

sUser=Environ("Username")

End function

In je query geef je op bij het criterium van UserID:

sUser()

En draaien maar....

Het wordt anders als je de Userlogin niet hebt. Dan moet je de UserID uit de query op de een of andere manier koppelen aan de loginnaam van de user. Dat kan via een extra tabel, of je kunt de loginnamen hard coderen in de functie. Die wordt dan:

Code:
Function sUser()
dim sUserNaam as String

sUsernaam=Environ("Username")
     Select Case sUsernaam
          Case "Naam1"
               sUser=[Getal van de userID]
          Case "Naam2"
               sUser=[Getal van de userID
          Case "Etcetera"
               sUser=[Getal van de userID

End function

Aangenomen dat op het formulier waarvandaan de medewerker de aktie intitieert het medewerker_id staat dan zal de query er ongeveer als volgt uit moeten zien:

SELECT veld1, veld2, etc.
FROM Jouwtabel
WHERE medewerker_id = forms![jouw-formuliernaam]![medwerker_id]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan