Query laten verwijzen naar een ja/nee vlak

Status
Niet open voor verdere reacties.

anderrijk

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hoi,

In access heb ik een formulier gemaakt waarbij je de ja/nee knop gebruikt (vakje aangevinkt of niet en heet algemeen).

In een query probeer ik nu alle aangevinkte records eruit te halen. Ik heb daarom onderstaande query gemaakt:

Select *
From tabel
WHERE Algemeen="ja"

Echter dan krijg ik deze foutmelding:
Deze expressie is niet correct getypt of te complex voor evaluatie. Een numerieke expressie kan bijvoorbeeld te veel gecompliceerde elementen bevatten. Probeer de expressie te vereenvoudigen door verschillende delen van de expressie toe te wijzen aan variabelen.

Ik weet zo goed als zeker dat ik een andere omschrijving aan ja moet meegeven, maar welke?

Wie kan me helpen? Alvast bedankt.

In SQL taal heb je het over True en False, in de Querybuilder van de Nederlandse versie Waar en Onwaar (tenminste bij mij maar ik heb op de een of andere manier af en toe wat afwijkingen:shocked: ).

Ik weet zo goed als zeker dat ik een andere omschrijving aan ja moet meegeven, maar welke?

Zie antwoord van Floor E. Wat je ook nog kunt proberen is -1 en 0.

Charles

In SQL taal heb je het over True en False, in de Querybuilder van de Nederlandse versie Waar en Onwaar (tenminste bij mij maar ik heb op de een of andere manier af en toe wat afwijkingen:shocked: ).

Dank je, uiteindelijk was het de -1 voor ja!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan