Query met info van een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Royal

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Query met info uit een formulier

Ik heb een formulier ontworpen met een aantal txt velden. Ik heb 2 txtdatum velden een begindatum en een einddatum. Daarbij heb ik nog een aantal txtvelden en dat zijn weergave velden. dit zijn aantal afspraken, aantal polisen enz. Ik wil nu dat begin en einddatum ingevuld worden en dat er dan een query gaat draaien zodat dan alleen het aantal afspraken getoond wordt dat in de periode is gepland die door de gebruiker in het formulier is ingevuld. ik wil dus graag weten hoe ik dit moet invullen en welke code ik daarbij moet gebruiken. kan iemand me hierbij helpen door een voorbeeld te laten zien.

Laatst bewerkt:
PHP:
"select * from tabelnaam WHERE datum > '$datum' AND datum2 < '$datum2'"

Zoiets zou het worden.

Om deze vraag goed te kunnen beantwoorden is veel meer informatie nodig.
Hoe zijn de datums in je database gedefinieerd?
In welk formaat worden ze op je venster ingevuld?
Hoe wil je de resultaten presenteren?
Hoe goed ben je bekend met VBA?

Ik heb op dit moment een Query gemaakt met alle velde die ik nodig heb voor de informatie op het formulier. Op het formulier komt alleen maar informatie te staan dat men kan lezen het enige dat ingevoerd kan worden op het formulier zijn begindatum en einddatum. deze worden ingevoerd als korte datum notatie bijv 02-02-2003 en zo zijn ook de data's in de database ingevoerd. als de 2 data's zijn ingevuld wil ik dat de query gaat draaien zodat alleen de informatie getoond wordt die tussen de 2 data's valt. Ik heb zelf weinig verstand van VBA ik kan er wel wat mee maar dat is niet veel omdat ik niet alle code's ken of weet hoe ik deze moet toepassen. Ik maak nu daarom heel veel in access met de wizard ontwerp weergave en als er dan dingen niet lukken dan programmeer ik dat pas.

Dan moet je naast de datumvelden een knopje plaatsen en onder dat knopje code laten uitvoeren die de RecordSource van je formulier aanpast.
De recordsource is een sql statement in de vorm van SELECT veld1, veld2, veld3 FROM tblJouwTabel.
De recordsource moet voorzien worden van een where-clausule en komt er dan zo uit te zien:
SELECT veld1, veld2, veld3 FROM tblJouwTabel WHERE datum >= #begindatum# AND datum <= #einddatum#
Vervolgens moet je je formulier requerien en repainten om de resultaten zichtbaar te maken.

Een betere methode is om de resultaten op een apart venster te zetten. Maak eerst een selectie venster en open daarna het resultaten venster met de gewenste gegevens. Dat gaat veel makkelijker als bovenstaande methode en kun je bijna volledig met de wizards maken.

Op dit moment heb ik in de Query bij criteria het volgende ingevuld: Between "Date[forms]![Lead_overzicht]![begindatum]" And "Date[forms]![Lead_overzicht]![einddatum]" en ik krijg er in SQL het volgende uit: SELECT....... FROM.......
HAVING (((Lead.Datum_verstrekt_lead_tp) Between "Date[forms]![Lead_overzicht]![begindatum]" And "Date[forms]![Lead_overzicht]![einddatum]"))

Even voor alle duidelijkheid de naam van de database is Lead. 1 van de kolomen is Datum_verstrekt_lead_tp dit is meteen de kolom warmee vergeleken moet worden. daarna geef ik aan dat hij tussen datum moet zoeken in de formulier dat Lead_overzicht is genoemd en dan txtvak begindatum en tussen formulier Lead_overzicht en het txtvak einddatum. IK zeg dus neem de datum uit dat vakje op dat formulier en neem de datum uit het txtvakje op dat formulier en vergelijk dat met kolom datum_verstekt_lead_tp. omdat dit niet of omdat het lijkt alsof het niet werkt heb ik ook met => of <= gewerkt maar dan krijg ik fouten. dus mijn vraag is wat moet ik nu invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan