query met wisselknop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog niet....

Geduld heb je :). Ik ben de laatste tijd nogal druk geweest, en jou db is daar (helaas voor jou) een van de slachtoffers van geworden. Goed dat je weer even aan de bel trekt, ik pak het weer op!

Erg veel geduld heb ik, niet waar?:confused:
Ik hoop nog steeds dat je het weer oppakt....

Time flies.... Maar belofte maakt schuld, en ik pak 'm weer op :).

Oei, alweer een tijd voorbij :). Kun je even concreet maken waar je mij naar wilt laten kijken? Ik probeer de foutmelding te reproduceren, maar ik krijg 'm niet. En dan is het lastig zoeken naar oorzaken.

Time flies....

Het is niet echt een fout.....

In formulier Artikelen_LeverancierF kies ik als eerste Fabrikaat, bijvoorbeeld BKMN
Binnen dit Fabrikaat wil ik daarna op zoek naar artikelen door Vrkr / Typenummer te selecteren.

Bij een niet geactiveerd Filter (groen vergietje) wil ik alle artikelen zien van dit fabrikaat.
Bij een ingedrukt "vergietje" wil ik alleen de met voorkeur="Ja" gemarkeerde artikelen zien.

Al of niet voorkeur bepaal ik met het selectievakje naast de Vrkr / Typenummer combobox

Als je mijn allerlaatste versie van de DB wilt kan ik je deze eventueel sturen.

In formulier Artikelen_LeverancierF kies ik als eerste Fabrikaat, bijvoorbeeld BKMN
Jij 'ziet' een andere db als ik.... Dat bedoelde ik een tijdje terug met dat ik de db voor mij nogal vermoeiend vond :). Als ik het formulier Artikelen_LeverancierF open (persoonlijk zou ik 'm zelfstandig kunnen laten openen; nu krijg je een foutmelding als het MainMenu niet gebruikt wordt) en op <Fabrikaat> klik, krijg ik een rapport te zien. Geen idee dus waar ik zou moeten klikken...

De oorzaak hiervan zal zijn dat de DB is opgesplitst; enkele zaken zullen verwijzen naar V:\ACCES Data calculatie

Op deze plek staat de Backend; "BKMN_Calculatie_V4.7_be". Ik heb hiervoor een V-schijf aangemaakt om dezelfde situatie te simuleren als op mijn werk.

Ook alle gebruikte jpeg's staan hier.Schermafdruk 2015-07-15 19.01.44.png

Ik zal je niet vragen een V schijf aan te maken, ik weet alleen even niet wat de beste manier is om het draaiend te krijgen.

Ik kan je in ieder geval de laatste DB sturen.......

Ik krijg 'm wel aan de praat (koppelen op een andere locatie instellen) dus dat is het probleem niet. Maar ik zie overal macro's...

Als je mijn berichtjes een beetje volgt, weet je dat ik een gruwelijke pesthekel heb aan macro's :D. Uiteindelijk zul je toch alles omzetten naar VBA want daar kun je veel meer mee, en het is ook veel handiger in het gebruik. Dus waarom jezelf dan eerst macro's aanleren? Ik vind dat een beetje zonde van de tijd en de energie.

Kennis komt niet vanzelf; ik ben nu sinds een jaar bezig me in Access te bekwamen, met alle hulp die ik kan vinden. Mijn eerste database zal door gebrek aan kennis en ervaring verre van volmaakt zijn.
Helaas weet ik nog niet veel van VBA. Dit zal vroeg of laat wel komen hoop ik. misschien kun je me een goed boek adviseren...
Ik ben al sinds Januari op zoek naar een oplossing van wat me in eerste instantie een klein probleempje leek.
Welke info wil je nog hebben om een oplossing te vinden? Als je het niet af wilt of kunt ronden omdat ik macro's gebruik zeg het dan maar, dan val ik je niet langer lastig met deze vraag.

Sorry, maar ik raak een beetje gefrustreerd door je reacties waar ik geen raad mee weet.

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Sowieso kun je uiteraard ook de Access cursus doornemen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan