query niet filteren op lege textvelden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die area's staan vast dat worden er nket minder en bij files kan je gewoon records toevoegen

het fout zit hem in de IIF functie want als ik die weg haal en ik zet de BEWEEN functie neer dan doet die het

Dan mag de vraag op <Opgelost> denk ik. Al zou ik zelf een andere variant hebben gebruikt.

ik heb weer een probleem gevonden met deze code hij laat niet records zien die leeg zijn omdat ik dus * heb staan is er misschien een oplossing hiervoor?!

Code:
 Like Nz([Forms]![Search_File_Admin]![cmbtag];"*")

nou heb ik geprobeerd om * toe te voegen aan de tabel alleen dan sorteert die van A tot Z waardoor hij dus zo sorteert

1
1000
1001
2
2000
2001

Laatst bewerkt:
Code:
Like Nz([Forms]![Search_File_Admin]![cmbtag];"*") Or Null Or ""
kun je nog eens proberen.

Dan mag de vraag alsnog op <Opgelost> :)

heb weer een probleem ondekt bij die code :confused:

als ik ergens op filter zoals 'CO' dan toont die dus alle rijen die 'CO' bevatten (dat doet die goed :)) alleen nu komt het probeem hij toont ook de rijen die leeg zijn dit komt door de einde van de code "Or Is Null Or "" "

hier de code
Code:
Like Nz([Forms]![frm_Searchfile_admin]![cmbDesignator];"*") Or Is Null Or ""

is er een altenatiev voor deze code??

martijn

Je moet wel weten wat je wilt filteren natuurlijk. Ofwel je wilt zoeken naar een string binnen een veld, en dan mag de zoektekst overal staan, ofwel je zoekt vanaf het begin, ofwel je zoekt op het eind. Daarnaast kun je nog aangeven of een veld ook leeg mag zijn. Als je dat niet wilt, dan moet je dat deel van het filter er weer uitgooien.

Je moet wel weten wat je wilt filteren natuurlijk. Ofwel je wilt zoeken naar een string binnen een veld, en dan mag de zoektekst overal staan, ofwel je zoekt vanaf het begin, ofwel je zoekt op het eind. Daarnaast kun je nog aangeven of een veld ook leeg mag zijn. Als je dat niet wilt, dan moet je dat deel van het filter er weer uitgooien.

Gebruikers kunnen filteren op verschillende combo boxes je hebt area, site, doc, draw, supplier. Alle comboboxes hebben de naam CMB…… nu wil ik als die leeg is dat hij dan niet filtert, als die wel is ingevuld dan moet die alleen daarop filteren en filteren op de dingen die de gebruiker ook heeft neergezet

Als je filtert op keuzelijsten, dan is het sowieso onzin om te filteren met LIKE. Dus dat zou ik in ieder geval al aanpassen. Probleem is, dat als je filtert zoals je dat nu doet, het filter altijd kijkt naar de keuzelijst. Dus als daar niks is geselecteerd, dan filtert hij het veld op lege waarden. Zelf filter ik daarom bij voorkeur al helemaal niet op deze manier, maar filter ik op een vergelijking. Een IIF dus. Dat zou er in jou geval zo uitzien:
Code:
Expr1:IIF([Forms]![frm_Searchfile_admin]![cmbDesignator] Is Null;True;[Designator] = [Forms]![frm_Searchfile_admin]![cmbDesignator])
Deze formule (check nog even de veldnaam; als ik deze keuzelijst zou hebben met deze naam, dan heet het veld bij mij dus Designator) zet je in een nieuw veld, dat je niet zichtbaar maakt (mag wel trouwens) en dat dan als criterium krijgt: <>False.
Het resultaat is dan dat je alles te zien krijgt van dat veld als je niks kiest, en anders de gekozen waarde. Deze werkwijze werkt veel beter als de jouwe.

Code:
Expr1:IIF([Forms]![frm_Searchfile_admin]![cmbDesignator] Is Null;True;[Designator] = [Forms]![frm_Searchfile_admin]![cmbDesignator])

Ik moet deze code dus neerzetten bij criteria en dan designator?

Nee, niet goed gelezen :). Het is een nieuw veld, en het criterium is <>FALSE. Alleen de veldnaam [Designator] aanpassen als die anders is.

Oh oké.

Ik heb 6 van zulke velden dus ik mort dus 6 extra dingen aanmaken

Yep. Allemaal met dezelfde constructie dus. Al heb ik er een nachtje op een spijkerbed voor over als ik in jouw geval het filter gewoon met VBA mocht opbouwen in een variabele sFilter en dan met Me.Filter = sFilter het filter activeren. Zeg maar wat ik in de cursus behandel :).

mijn database ziet er zo uit:

Capture.PNG

ik heb bij alle comboboxes ingestelt dat die automatisch de list240 requery

en bij jouw optie moet ik dus elke keer een msgbox invullen als ik hem open

Nou nee, want dan heb je de cursus niet goed gelezen. Er komt geen msgbox aan te pas als je het goed doet!

deze krijg ik elke keer Capture.PNG

jij hebt het elke keer over een cursus alleen wat voor cursus bedoel je?

Dat is geen msgbox, maar een parametervraag. Die krijg je als de naam van een criteriumveld niet bestaat, of niet is geopend (bijvoorbeeld een formulierveld en het formulier is gesloten).
De cursus waar ik het over heb staat in de Nieuwsbrief, en die kun je gratis in de mail krijgen als je daar op abonneert. Oude afleveringen staan na een maand in de Handleidingen sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan