Query op basis van geselecteerd veld uit gegevensblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roland24

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Berichten
45
In Access heb ik een gegevensbladweergave met meerdere regels. Is het mogelijk dat op basis van een geselecteerde regel (of eigenlijk het veld klantnummer) een query te openen met alleen dat geselecteerde klantnummer?
 
Met 'regel' bedoel je vast 'record', dus daar zal ik het antwoord ook op baseren. Ja, dat is uiteraard mogelijk. Ik zou eerst met de wizard een knop maken die je formulier gefilterd opent, want dat is een standaard wizard. Als dat niet voldoet, kun je een VBA procedure overwegen.
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb bijvoorbeeld zo'n formulier:
Knipsel.JPG

En dan wil ik als ik op regel 1 op bijvoorbeeld klant 100 klik een query openen met alleen gegevens van klant 100. Dat gaat toch niet met een wizard formulier?

In een query ken ik wel de verwijzing naar een enkelvoudig formulier, maar niet naar een geselecteerd record in een gegevensbladweergave
 
Waarschijnlijk kun je met die knop ook wel een query openen, al is de echte vraag natuurlijk: waarom gebruik je geen formulier? Gebruikers hebben m.i. niks te zoeken in tabellen of queries, dus acties en resultaten ervan moet je ook niet in tabelvorm laten zien, maar middels formulieren.
 
Het is een formulier, maar dan in gegevensbladweergave. Dit is omdat het als lijst getoond moet worden. Maar hoe maak ik daar een knop in elk record dan?
 
Dit is omdat het als lijst getoond moet worden.
Als ik dit soort zinnen lees, vraag ik me af of er wel goed is nagedacht over het FO. Gegevensweergave is in mijn ogen (naast een behoorlijke mate van lelijkheid) totaal onnodig in welk formulier dan ook. Het heeft NIETS maar dan ook helemaal Niets dat niet ook met een doorlopend formulier kan, waarin je de opmaak veel beter kunt regelen. Om over verdere automatiting trucjes maar te zwijgen.

Maar los daarvan: je kunt de gewenste knop dus gewoon met de wizard maken. Zoals ik al eerder schreef :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan