query op extern bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
270
Hallo, ik heb een word document (2003) met samenvoegvelden. Nu moet ik met VBA op basis van de data van zo'n samenvoegveld gegevens middels een query ophalen uit een MsAccess database. Uitgelegd: in het document staan NAW gegevens. In de MsAccess database staan postcodes met een verwijzing. Ik wil nu in het document op basis van die postcode de verwijzing plaatsen uit het MsAccess bestand. Iemand enig idee?

Sjoef
 
ik snap je niet helemaal, maar bedoel je dat je de NAW gegevens die in een Access database staan automatisch wilt laten invoegen in een Word document?

Als je dat bedoelt is het namelijk niet zo moelijk.

Greetzz,
Timo
 
Hoi Timo, dank voor je reactie. Misschien dat het onderstaande het wat duidelijker maakt. Een soort van "select kantoor from dbpostcode where postcode = "5566 XX ofwel de postcode uit de adrssering" De query is niet het probleem, alleen hoe voer ik die uit vanuit VB in mijn document.

Dus zoiets:

Jan Jansen
Fietsstraat 25
5566 XX Rondbergen

Geachte hr jansen,
U moet naar kantoor .......

dan de query
MsAccess Postcode, Kantoor
5566 XX, kantoor de wielerronde

Geachte hr jansen,
U moet naar kantoor de wielerronde

snappie:D
 
Ik werk zelf niet veel met VB. Als ik zoiets wil dan selecteer ik de Table/Query en kies dan "samenvoegen met word" dan krijg je een wizard en kun je de brief maken.

Greetzz,
Timo
 
Je hebt de oplossing al gekregen.
Afdruk samenvoegen met de tabel in Access. Een Query is overbodig.
Ieder veld dat in de tabel voorkomt kun je in het Worddocument zetten. Alle gegevens komen per record in het document terecht.
Je kunt in Access de tabel maken met de koppeling tussen een persoon en een kantoor.
 
Laatst bewerkt:
Hoi snb, Ik weet nu niet meer of ik het niet snap of dat jullie (nog) niet begrijpen wat ik bedoel. Dat eerste zal wel het geval zijn.:D Samenvoegen met een Access tabel is inderdaad geen probleem. Maar het document is al gekoppeld aan een ander databestand.(zeg voor de duidelijkheid Personen.dat) Het document wordt met de gegevens van Personen.dat gevuld. En vanuit Personen.dat krijg ik een adres met een postcode. En op basis van die postcode (uit Personen.dat) wil ik middels een query één veld halen uit de (MsAccess) Postcode.mdb.

Sjoef
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan