Query per kwartaal maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter jksr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jksr

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
Hallo Mensen,

Ik werk met acces 2003
Nu heb ik een database waarin ook een veld "factuurdd"

De bedoeling is dat ik per maand en per kwartaal een overzicht van de facturen krijg.

Nu lukt het mij om met een query, per maand of per drie maanden een lijst uit te draaien. Maand en/of kwartaaloverzicht.
Dit doe ik door in de query, in de kolom factuurdd, met criteria Between #1-7-2008# And #30-7-2008# in te vullen en dat werkt goed.

Het zelfde zou ik toch moeten kunnen met DatePart (in criteria) met de functie Month (7) om alle facturen van juli te krijgen, of Between Month (7) And (9) om van een aantal maanden de resultaten te krijgen.

Mij lukt het niet, wat moet ik onder criteria invullen, wat doe ik verkeerd?

Groeten

jksr

Hallo Mensen,

Ik werk met acces 2003
Nu heb ik een database waarin ook een veld "factuurdd"

De bedoeling is dat ik per maand en per kwartaal een overzicht van de facturen krijg.

Nu lukt het mij om met een query, per maand of per drie maanden een lijst uit te draaien. Maand en/of kwartaaloverzicht.
Dit doe ik door in de query, in de kolom factuurdd, met criteria Between #1-7-2008# And #30-7-2008# in te vullen en dat werkt goed.

Het zelfde zou ik toch moeten kunnen met DatePart (in criteria) met de functie Month (7) om alle facturen van juli te krijgen, of Between Month (7) And (9) om van een aantal maanden de resultaten te krijgen.

Mij lukt het niet, wat moet ik onder criteria invullen, wat doe ik verkeerd?

Groeten

jksr

Als je geen gebruik maakt van Between kan je het op de volgende manier wel voorelkaar krijgen.
Neem in je query twee keer 'factuurdd' op.
Zet in de eerste de volgende criterium: DatePart("m";[factuurdd])>=7.
Zet in de tweede het volgende criterium : DatePart("m";[factuurdd])<=9
En voila de juiste records worden getoond.
Let even op de rode haakjes die moeten er wel instaan.

Succes Wim

Hallo Wim,

Bedank voor je snelle reactie.

Geweldig, en het werkt prima, precies wat ik bedoelde.

Nogmaals bedankt.:thumb:

groeten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan