Query probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc12345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
Ik lees momenteel gegevens uit 3 verschillende databases uit:(het betreft access)

Database 1

Artikelnummer | Verkoopaantal | Omschrijving

Database 2

Artikelnummer | Opslaglocatie 1 | Opslag locatie 2

Database 3

Artikelnummer| Code |

Daarin staan diverse artikelen, sommige artikelen komen vaker voor(meerdere regels echter verschillen deze regels wel;

Het artikelnummer is hetzelfde echter is de code anders. (alles is hetzelfde zowel per artikelnummer behalve de code, dus ook verkoopaantal e.d.)

Nu wil ik de volgende tabel krijgen:

Artikelnummer| Code 1 | code 2 | Code 3 | Code 4 | dus totdat er geen verschillende codes meer zijn | Totaal aantal verschillende codes(count verschillende codes per artikelnummer) | Omschrijving | Verkoopaantal | Opslaglocatie 1 | Opslaglocatie 2 |

Ik ben er zelf helaas niet uit gekomen, het overzicht krijg ik wel alleen geen codes per artikel.

Alvast bedankt!

Marc Ebbers

Hmmmm, je wilt een query draaien met een variabel aantal kolommen? Ik denk niet dat mySQL daar erg geschikt voor is :(
Ik ken iig geen manier om dat te doen.

Wat je het beste kunt doen is elk artikel selecteren en dan 1 rij nemen voor elke code... dat betekend wel een hoop dubbele data, maar ik denk dat het haalbaarder en aanmerkelijk sneller is dan wat jij nu wilt :)

Je kan dit doen met een crosstab query. Hierbij worden de kollommen en de rijen met elkaar verwisseld.

Je zegt dat je gebruik maakt van drie databases, zijn dat niet drie tabellen?

HTH:D

Heb het momenteel op een andere manier opgelost;)

Met de hand de nodige gegeven bij elkaar gezocht.

Toch bedankt, mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie het direct!

Gr.Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan