Query probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0660

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hoi,
IK wil een query waar bepaalde gegevens van tabel simulaties worden opgenomen die naar de tabel beschikbaarheid moeten. maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al x aantal query's gemaakt, maar dit keer kijk ik erover.
alle hulp is welkom
In bijlage het access bestandje
Bekijk bijlage simulanten.rar

Je tabel [beschikbaarheid] bevat geen data. Dan doet geen enkele query het. Bovendien is query test een selectiequery. Dus wat moet die query precies doen?

Hoi Octafish,
Alvast bedankt voor uw reactie. Sorry als mijn vraag zo onduidelijk was. Maar de bedoeling is (via invulformulier) Een simulatie te kiezen op datum uit de tabel simulaties moeten volgende gegevens gehaald worden datum, bedrijf, plaats, daarbij moet uit de tabel simulanten een simulant ( of meerdere) gekozen worden, daarbij komt een vak waar het aantal uren dat een simulant zich beschikbaar stelt manueel wordt ingevuld. Die gegevens moeten worden weggeschreven naar de tabel beschikbaarheid. De bedoeling is dat een lijst wordt gemaakt waarop men kan zien "Voor deze simulatie op deze datum en dit bedrijf heeft simulant x zich beschikbaar gesteld voor x aantal uren.
Hopelijk is alles wat duidelijker.
Greetz

Je structuur is niet bepaald geweldig; zo missen je brontabellen in een aantal gevallen een ID veld (sleutelveld dus) en laat je de sleutelvelden (die je niet hebt, dus dat verklaart wel e.e.a.) ook niet terugkomen in de tabel [Simulaties]. Verder heb je het over een formulier, maar dat zie ik er ook niet tussen staan. En in de tabel [beschikbaarheid] heb je een veld [Datum] van het type Autonummering? Vreemd... Maar sowieso moet je dus eerst de tabellen op orde hebben voordat je verder gaat.

Ik zou op het formulier dan een procedure gebruiken die de gekozen records wegschrijft en daarbij uiteraard ook controleert of het record al bestaat of niet. Je wilt geen dubbele records hebben.

Hoi Octafish,
Nogmaals dank voor uw reactie. Ik zet de vraag op opgelost. De tabelstructuur moet eerst maar eens wat beter. En autonummering voor een datumveld is gewoon een fout, maar ja ik was gisterenavond hondsmoe.:rolleyes:

Greetz

Hoi Octafish,
Nogmaals dank voor uw reactie. Ik zet de vraag op opgelost. De tabelstructuur moet eerst maar eens wat beter. En autonummering voor een datumveld is gewoon een fout, maar ja ik was gisterenavond hondsmoe.:rolleyes:

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan