Query select between 2 strings/double

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klikmaar

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2008
Ik wil een selectie doen op een Access database(mdb) op een veld die als string gedefinieerd staat en daarin zitten voornamelijk doubles, maar er kan ook tekst in staan of < of > tekens voor de double value, vandaar dat er toendertijd bij het ontwerpen van de database er een string van te maken.
Nu wil ik een query draaien waarvan we een overzicht willen hebben alles tussen 0.02 en 4.9 en vanwege de strings lukt het mij niet.

Wie weet een goede query oplossing voor mijn probleem?

En wat heb je al geprobeerd? En hoe ziet je data er überhaupt uit? (Kortom: waar is het voorbeeld? :) )

Select * from Uitslag where Testnaam = "D6" AND Uitslagwaarde BETWEEN "0.02" AND "4.9"
De uitslagwaarde veld is een tekstveld, daarin zit bijvoorbeeld de uitslagen 0.04, 10.5, <0.02 of te weinig.

Je zult iets moeten doen met LIKE omdat je met een string werkt. Of je kunt met InStr kijken of de gevraagde begin- en eindwaarde er in zitten. Ik zou overigens eerder kijken of de waarde numeriek is en dat als filter gebruiken. En dan het veld numeriek maken met Var. Dan kun je wel redelijk filteren.
Maar ik vermoed dat je alleen met een functie echt wat kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan