Query toegankelijk maken voor meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer44

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
224
Hallo,

ik ben redelijk nieuw in de wondere wereld van Access.

Ik heb een database gemaakt (.accdb) waarin een tabel gevuld wordt vanuit excel --> VBA. dit gebeurd dagelijks meerdere keren
verder zijn er enkele vaste tabellen binnen access met vaste data en diverse queries.

Nu heb ik een query gemaakt die alle informatie bevat benodigd voor een label af te drukken.
Deze query is gekoppeld aan labelsoftware zodat automatisch de juiste data overgenomen wordt.

er wordt op meerdere werkplekken gebruik gemaakt van deze labelsoftware, maar als iemand het access bestand geopend heeft dan kunnen er geen records worden gevonden vanuit de labelsoftware.

Dit wil ik graag oplossen maar kom er nog niet uit, hopelijk kan iemand mij op weg helpen.

we hebben servers draaien met SQL (2005 en 2008) erop, hier heb ik 0 kennis van.... (maar wil het wel graag leren!)
de computers waarop de labelsoftware staat zijn NIET allemaal voorzien van access.

Welke weg kan ik het beste gaan volgen, om tot het gewenste resultaat te komen?:confused:
 
Je zou nog kunnen overwegen om de labels vanuit Access te draaien; daar kun je prima een rapportje voor maken. Ik weet niet hoe het is ingericht, maar ik vermoed dat de labelsoftware in deze de spelbreker is. Al zou het nog kunnen dat de database instelling verkeerd staat, en de hele db gelocked is als er één user de query open heeft staan voor het afdrukken van de labels. Welke versie gebruik je?
 
Bij de <Opties>, bereikbaar via de Office knop, kun je controleren hoe de Database eigenschappen staan. Het gaat dan in eerste instantie om de opties <Standaardmodus voor Openen> en <Standaardrecordvergrendeling>. Hoe staan die ingesteld?
 
-De standaardmodus voor openen staat op Gedeeld
-De standaardrecordvergrendeling staat op Geen vergrendelingen.