Query toekomstige datum aanvullen in tabel toekenning op een datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

vermhans

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
38
Bekijk bijlage test.zipGegeven:
Een functie (actief) heeft recht op een bepaald een ereteken, afhankelijk van de functie (nationale orde) na een bepaalde termijn, na x-tijd een ander en dan nogmaals na x-tijd een ander ereteken. Vanaf de persoon niet meer actief is in een bepaalde functie heeft hij dan ook geen recht meer op de eretekens.

Aangemaakte tabellen:
tblNaam: namen van de werknemers
tbl Functie-benoeming: datum benoeming functie
tblFunctie (lijst van alle mogelijke functies):
tblEretekens (lijst van alle mogelijke eretekens)
tblEretekens_termijn: lijst combinatie functie – ereteken en de termijn waarna het ereteken verkregen wordt

met een query kan ik zien vanaf wanneer iemand in een bepaalde functie recht heeft op welk ereteken.

Ik dien echter ook het ereteken te kunnen toekennen dus heb ik een tabel nodig tblEretekens-toekenning waarin o.m. het volgende dient te worden ingevuld: Voorstel (datum), KB (datum), BS (datum), rangneming (datum) en het Ereteken

Vragen:
- waar kan ik het ereteken ophalen in bovenvermelde tabel (liefst beperkt tot die eretekens waarvoor ze in aanmerking komen op het moment van ingave)
- hoe pas ik mijn query aan zodat de eretekens die zijn toeBekijk bijlage test.zipgekend niet meer voorkomen in de lijst van diegene voor de toekomst
- hoe leg ik mijn relaties ten opzichte van de tabellen.

Al van alles geprobeerd (beginneling access en geen noties van sql) maar lukt niet. Dacht ook eventjes om een query te maken waarbij de query van de toekomstige eretekens wordt vergeleken met een query op basis van degene die zijn toegekend maar hoe de formule hier zou uitzien ???

Hierbij voeg ik een testbestand.
Alvast bedankt voor suggesties of creatieve oplossingen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan