Query uitbetaling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verderfje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Berichten
22
Ik heb een probleem met het maken van een Qeury uitbetaling.:confused:

Dan heb ik de volgende gegevens:
Target 65
Realisatie is 55 (iskleiner of gelijk aan Target)
Bedrag € 37,50
Contracturen = 24
is Uitkomst 37,50 *0,6 = € 22,50.

* Target & Realistatie & Bedrag & Contract uren zijn elke maand variabel

Kan iemand mij daar bij helpen?
Dank jullie wel alvast.

Gr. Emil
 
Laatst bewerkt:
wat wil je dan precies?
waar heb je hulp bij nodig?

Ik kan wel iets gokken maar ik heb liever dat jij iets meer tijd besteed aan je vraag.
 
Ik zal mijn vraag proberen te verduidelijken. En ik ben niet zo goed in het maken van QUERYS.

Ik heb een tabel Target, Tabel Realisatie, Tabel MaxBonus, Tabel Contracturen, Tabel FTE.
Uit deze tabelen moet een tabel komen met uitbetalingen in geld waardes.

Korte omschrijving:
Is realisatie kleiner of gelijk aan Target dan is het MaxBonus maal de FTE = Waarde in euro's Uitbeatling. staan
Is realistaie groter of gelijk aan Targer dan moet er bij uitbetaling € 0,00 staan

voorbeeld:
Target = 65
Realistaie = 55
Maxbonus= € 37,50
FTE = 0,6
Uitbetaling = Doormiddel van Query (Expressie) € 22,50

In Tabel Target staat 65 In Tabel Realisatie staat 55. Is de realisatie kleiner of gelijk aan Tabel Target dan krijgt hij/zij een een uitbetaling.
Die uitbetaling is MaxBonus is maal FTE (is contracturen) = x bedrag aan uitbetaling.

Nu wil ik hier een query voor hebben maar heb geen enkel idee hoe dat moet.
Een normale query maken met minnen en plussen lukt mij wel.

Hopelijk is het zovoldoende en anders hoor ik het wel.

Alvast bedankt Emil Bras
 
Laatst bewerkt:
Je moet je tabellen linken in een query. ik hoop dat je dat al eens eerder hebt gedaan.
als je dat gedaan hebt, dan kan je de afzonderlijke velden bij elkaar optellen of vermenigvuldigen of ... . Dat is volgens mij wat je wilt. De exacte formule zal je zelf in moeten vullen. In sql ziet je query er dan ongeveer zo uit:
Code:
select table1.veld1, table2.veld1, table1.veld1 / table2.veld1 as berekening from table1 inner join table2 on table1.veld2 = table2.veld2
 
Beste Guus

ik kom er niet helemaal uit wat je bedoelt.
Ik heb voorbeeld sheet bij gedaan (Gekopieerd uit Access naar Excel) hopelijk kun je mij dan meer toelichten.
De kolomnamen komen over 1 met de kolomnamen in Access.

Alvast nogmaals bedankt.

Emil Bras
 

Bijlagen

  • Scorecard.rar
    2,2 KB · Weergaven: 31
Waarom naar Excel? Waarom niet gewoon geexporteerd naar een lege Access database?

Je wilt toch een query? Zo wordt het nodeloos ingewikkeld.
 
Daar heb je helemaal gelijk in. :thumb:

Mijn kennis de mogelijkheden in Access nog niet zo goed :(

In bijlage zit de access bijlage.
Voor de zekerheid geef ik je de SQL ook mee.

SELECT Personeel.Dienstnaam, Personeel.[Pers Nummer], Personeel.Contracturen, Item_KPI_Productiviteit.[Item Target Productiviteit], Item_KPI_Productiviteit.[Target Productiviteit], KPI_ACW.ACW, Item_KPI_Productiviteit.Weging, Item_KPI_Productiviteit!MaxBonus*Item_KPI_Productiviteit!Weging AS [Bedrag na Weging] INTO [Score test]
FROM (((((Personeel INNER JOIN Autorisatie ON Personeel.[Pers Nummer] = Autorisatie.[Pers Nummer]) INNER JOIN KPI_ACW ON Autorisatie.[Pers Nummer] = KPI_ACW.[Pers Nummer]) INNER JOIN KPI_Behandeltijd ON Autorisatie.[Pers Nummer] = KPI_Behandeltijd.[Pers Nummer]) INNER JOIN KPI_IDLE ON Autorisatie.[Pers Nummer] = KPI_IDLE.[Pers Nummer]) INNER JOIN KPI_Wrap_Up ON Autorisatie.[Pers Nummer] = KPI_Wrap_Up.[Pers Nummer]) INNER JOIN Item_KPI_Productiviteit ON Personeel.Dienstnaam = Item_KPI_Productiviteit.Dienstnaam
GROUP BY Personeel.Dienstnaam, Personeel.[Pers Nummer], Personeel.Contracturen, Item_KPI_Productiviteit.[Item Target Productiviteit], Item_KPI_Productiviteit.[Target Productiviteit], KPI_ACW.ACW, Item_KPI_Productiviteit.Weging, Item_KPI_Productiviteit!MaxBonus*Item_KPI_Productiviteit!Weging
HAVING (((Personeel.Dienstnaam)="BSD ZON 1"));

Gr. Emil
 

Bijlagen

  • db1.zip
    9,1 KB · Weergaven: 39
Ik heb met de wizard een rapport gemaakt op basis van de tabel die je hebt gestuurd.
Iets wat je zelf ook had kunnen doen. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat je wilt.
 

Bijlagen

  • db1.zip
    12,9 KB · Weergaven: 41
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan