Query uitkomst achtergrondkleur geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stabiloy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Ja daar ben ik alweer, ik hoor het jullie denken.

Ik ben bezig met een rapport op te maken aan de hand van een query. Dit is allemaal netjes gelukt. Dit rapport laat alle bestellingen van de geselecteerde week zien. Nu is het de bedoeling dat als mensen voor het eerst een bestelling doen deze bestelling gemarkeerd word. Zelf had ik in gedachten om hem een achtergrond kleur te geven.

In de database heb ik al een kolom aangemaakt waar word aangegeven of dit een eerste bestelling is ja of nee. Nu zit ik alleen dus nog met het probleem om als het een eerste bestelling is, de achtergrond een andere kleur dan wit te geven.

Dit moet gebeuren wanneer de kolom eerste de waarde ja heeft. Ik weet zo goed als zeker dat dit in VBA moet. En ook met de if en else functie, maar verder kom ik niet. Ben wel bekent in php met deze functies maar niet in VBA dus een beetje hulp zal altijd welkom zijn.

Wat je voor elkaar wilt krijgen is dat een Detailregel een andere kleur krijg op je rapport afhankelijk van de waarde in een kolom.

Volgens mij zijn daar al meer post op dit forum geweest en zal je daar evn naar moeten zoeken

Wim

Je kunt dat denk ik wel doen met Voorwaardelijke opmaak, met de formule optie. Daar maak je dan een formule die als uitkomst Waar of Niet waar heeft, en dat kan dus prima met een check op het EersteOrder veld.
Overigens kun je dat veld nog automatiseren, door een Telling te maken op aantal bestellingen, waarbij je dan filtert op Eerste bij Totalen. Dan hoef je dat niet zef te checken. Waarom zelf doen, als Access het beter kan ;)

Je kunt dat denk ik wel doen met Voorwaardelijke opmaak, met de formule optie. Daar maak je dan een formule die als uitkomst Waar of Niet waar heeft, en dat kan dus prima met een check op het EersteOrder veld.
Overigens kun je dat veld nog automatiseren, door een Telling te maken op aantal bestellingen, waarbij je dan filtert op Eerste bij Totalen. Dan hoef je dat niet zef te checken. Waarom zelf doen, als Access het beter kan ;)

Waar in access kan ik dit precies vinden??

@Wim, al gezocht maar zag niks.

Als je in de detailsectie een tekstvak selecteert, vind je in het menu Opmaak de optie <Voorwaardelijke Opmaak>.
Hier vind je een plaatje met wat voorbeelden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan