query uitkomst filteren met selctie vakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

wisskid

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Berichten
49
ik heb een database gebouwd waar ik o.a. de namen van klanten in beheer.
(ik heb een fictief deel voorbeeldbestand bijgevoegd)..
ik wil graag met het formulier (formselectie) waarop een aantal vinkjes (een of meer) kunnen worden ingeschakeld de uitkomst bepalen van de query. daarna een formulier openen (formuitkomst) waar de gevraagde gegevens op staan
bijvoorbeeld: ik wil alleen de naam en de plaats en geen adres zien, of een andere keer alleen adres en plaats en geen naam, al naar gelang ik aangevinkt heb in fromselectie
ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt niet om de zaak werkend te krijgen.
ik heb in de criteria van de query een soort van iff en dan de waarde van het betreffende vinkje "waar of niet waar" of "ja of nee" maar krijg steeds een foutmelding..kan iemand mij op weg helpen..?
ik heb het hele "web" al nagezocht maar kom nog niet iets tegen wat ik kan gebruiken....

groet Harry
 

Bijlagen

  • Database1.rar
    32,9 KB · Weergaven: 16
Zit de HelpMij site ook in jou 'web' zoekactie? Want daar staat het antwoord :). Kijk maar eens in de Handleidingen sectie en zoek de Access cursus op, dan zul je zien dat de gewenste techniek in de cursus is behandeld. Een IIF in de query helpt je overigens niks verder, want dat laat alleen gegevens zien, of wat anders, maar kan nooit bepalen of een veld zichtbaar is op een formulier of niet.
Om je de kans te geven om het zelf te maken, zal ik je eerst op weg helpen.
1. Geef de namen van de velden die je wilt zien mee als parameter bij het openen van het formulier. Gebruik daarvoor de OpenArgs parameter.
2. Lees de OpenArgs parameter uit op het formulier <formuitkomst>, en gebruik de veldnamen om de gewenste velden zichtbaar te maken.
Tip 3, 4, 5 en 6: Gebruik nooit macro's om je db te automatiseren, maar verdiep je in VBA :).
 
Laatst bewerkt:
beste Michel.

dank voor je reactie....ik heb het onderwerp op de helpmij site vast over het hoofd gezien....ik ga het opzoeken en uitproberen

groet Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan