query uitvoeren vanuit formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvondermans

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Berichten
75
Ik zit met een probleem waar ik al weken mee bezig ben zonder hulp van VBA (ik heb er nog nooit mee gewerkt), maar ik ben bang dat ik er met standaard access niet uitkom

Ik heb een lijst vanuit Sharepoint gekoppeld aan een database, omdat ik hier allerlei query's en rapporten op die lijst kan loslaten.

Het volgende is de bedoeling:
Het is een uitgebreide contactpersonenlijst waaraan meerdere kenmerken zijn toegevoegd, oa. doelgroep.

Ik wil nu dat in een formulier met behulp van een dropdownlist de juiste doelgroep wordt geselecteerd, waarna een query de contactpersonen met dat kenmerk eruit vist.

Dat deed ik normaal altijd door het formulier op te laten staan en dan de query te laten verwijzen naar het veld in het formulier. een sharepointlijst reageert hierop door zelf een kolom toe te voegen als doelgroep.value. daardoor schuift mijn criterium op in de query en klopt het niet meer.

Als het alleen om deze ging was dit niet zo'n probleem, maar er zijn zo'n 10 dropdownlijstjes waar sommige wel ingevuld en andere niet gebruikt zullen worden.

Ik ben toch bang dat dit alleen met VBA is op te lossen, dus graag jullie hulp!!

en ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

Groetjes,
Jordy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan