query uitvoeren zonder melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

musti

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2006
Graag zou ik willen dat als er een updatequery wordt uitgevoerd geen melding moet komen.

Via macro: berichtinstelling Nee
Na uitvoeren query wel weer 'aan' zetten anders krijg je vreemd gedrag van Access.

Via VBA:

DoCmd.SetWarnings False 'Waarschuwing uit
DoCmd.SetWarnings True 'Waarschuwing aan

Daarvoor moet je naar <Extra>, <Opties>, tabblad <Bewerken/Zoeken> en de vinkjes weghalen bij de groep Bevestigen.

Michel

en hoe doen we dit in Access 2010? Kan dit in 2010 nog via een Macro? Ik weet dat je via "bestand" --> "Opties" --> "Clientinstellingen"--> onderdeel "Bewerken - Bevestigen" iets met actiequery 's in kunt stellen. Dit is op programma niveau.

Ik zou zo graag dit per Actiequery in willen stellen via een Macro. In de oude Office / Access XP omgeving, kon je via een macro een actiequery laten starten, en daarbij aangeven of je de berichten wilde weergeven ja of nee. Kan dit zonder VBA ook nog in Access 2010, en zo ja hoe?

Dit topic is een beeeetje oud.... Bovendien is jouw vraag over een andere versie van Access. Het is gebruikelijk om niet in te breken in een topic van iemand anders, en al helemaal niet als dat topic is afgesloten. De bedoeling is dan dat je een eigen vraag start. Omdat je nog redelijk nieuw bent bij het forum, het ultrakorte antwoord: Ja, dat kan nog steeds. Maar je kunt dus beter een eigen vraag beginnen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan