query voor huidig openstaande formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

spawn666

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2004
:o
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik heb een database gebouwd waar ik wat extra functies in wil bouwen.
Ik heb een query nodig die de huidig openstaande formulier informatie ophaald.
Momenteel doet mijn test query het fout en haald alle items uit de table op.
Ik heb geprobeert om op te geven onder datum dat de voorwaarde op "now ()" moet staan maar dat heeft geen resultaat.
Kan iemand me zeggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? :confused:

bij voorbaat dank

Bijlagen

• 8.jpg
    8.jpg
    75,3 KB · Weergaven: 76
Hallo Spawn666

naar mijn mening lukt dit alleen als de waarden in de formuliervelden al zijn opgeslagen in de betreffende tabel.
maar dan kun je met het openstaande formulier en het criterium hieronder wel uit de voeten.
in de tabel moet een autonummeringsveld opgenomen zijn
hieronder "VeldId"

[VeldId]=[Formulieren]![FormulierNaam]![VeldId]

het criterium haalt het unieke VeldId op uit het formulier en de query filtert dan dit ene record uit de tabel.

Ik hoop dat dit een antwoord op jouw vraag is

Succes

?

hoe kan ik bij veldid aangeven dat hij de laatst toegevoegde moet pakken? Het nummer weet ik nooit omdat dat iedere keer een opvolgend nummer is.

Als je
[VeldId]=[Formulieren]![FormulierNaam]![VeldId]
gebruikt ipv Now()

dan zoekt access op het openstaande formulier net dat record dat op het formulier open staat (mits opgeslagen)
ik heb een voorbeeldje gemaakt.
open het formulier "werk", zorg dat het record is opgeslagen in de tabel, draai de query TEST.
je krijgt nu het record dat in het formulier open staat

Bijlagen

ik heb een voorbeeld waar ik het wil gebruiken.

dank voor de reacties, :thumb: ::thumb: :thumb:

als ik een formulier invul die ik wil opvragen in de query. En onder een funtie knop de volgde handelingen zet. zal dit dan werken.
1 printen
2 document toevoegen (moet dus eerst)
3 query (mailen)

want als ik nu het document toevoeg opent hij gelijk een nieuw leeg formulier.(wat de bedoeling ook is) Volgens mij vraagt hij dan het lege formulier op en das niet goed? :confused:

Ik heb een voorbeeld meegestuurd waar ik mee bezig ben.
bij de fromulieren: "systemen, reparatie en afvoer" heb ik wat bijgeschreven om aan te geven wat het moet gaan doen als de achterliggende query's goed werken teminste.

?

hij voegt me zip bestandje niet toe??

O ik zie het al hij is te groot. 500 KB Knudde... als iemand m ff wil downloaden....ik kan m ook eventueel sturen via msn of mail ofzo :confused: :confused:

Laatst bewerkt:
Hallo
Mogelijk wordt het bestand een flink stuk kleiner als het eerst door access laat comprimeren (menu: extra>databasehulpprogramma's>database comprimeren en herstellen.
als het het daarna inpakt wordt het nog kleiner

misschien lukt het dan wel, dan kan iedereen het ook bekijken en helpen natuurlijk

Hallo
Ik zie dan je een heleboel wensen hebt. Het is goed om een en ander een voor een aan te pakken.

als eerste stel ik voor om de juiste selectie te bouwen zodat alles wat daar op gebaseerd is goed verloopt.
een volledige proces beschrijving van wat je nu van begin tot het eind beoogd is wel welkom.
de database stuur ik terug met een aantal aan vullingen.

Bijlagen

ik heb je aanpassingen gevonden.
vrijwel alle 3 de vragen hebben dezelfde query functie nodig.
macro's zijn nog vrij nieuw voor mij.

QueryOpnieuwUitvoeren vat ik nog niet helemaal wat het doet en RapportOpenen is me nog niet helemaal duidelijk ....

Hallo
Al mijn aanpassingen zijn maar wat voorbeelden die je mogelijk straks kunt gebruiken. je kunt er makkelijk wat mee experimenteren.

Ik vind het nog een beetje onduidelijk wat je wilt bouwen. het lijkt een voorraadregistratie, met daarnaast een reparatieregistratie van voorraad artikelen. Klopt dit?

Kun je verder beschrijven wat de database moet doen.

Ik begrijp dat je formulieren wilt afdrukken en mailen?
ik stuur een voorbeeldje mee. (fax en order) maar ik denk dat het gaat om dezelfde functionaliteit die jij wilt inbouwen.

Bijlagen

alles voor elkaar

dank voor de hulp.
Hal heb ik inmiddels nieuwe vragen.
deze is in ieder geval voor elkaar.
dank je wel. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan