query voor overzetten data

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie59

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Goedenmiddag, ik heb een database hierin zou ik graag artikelen uit een lijst willen overzetten naar een aparte tabel met een keuzebox. Tevens moeten de artikelen die overgezet zijn meteen gewist worden in de oorspronkelijke tabel. Ik heb een voorbeeldje toegevoegd. bij openen klik op het formulier start. det. omschrijving: "Na het selecteren "gewenste aktie"zouden alle artikelen uit tbl artikelen verwijderd moeten worden en geplakt moeten worden in de tabel gelijk aan de geselecteerde tabel in "gewenste aktie". Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet.

Ik heb een andere manier gevonden: ik heb een tabel "tblseleterenvoorQuoteprijslijstdiversen" daar staan artikelnummer is die eruit gehaald moeten worden door de query. Dit lukt alleen zet hij alle andere artikelen er dubbel in. als ik in de lijst 3 artikelnummers vermeld ( om eruit te halen) zet hij ze er 3x in. Distinct werkt niet of staat op de verkeerde plaats. wie weet raad?
SELECT DISTINCT QuoteVolledigePrijslijst.artikelnummer, TBLSelecterenvoorQuotePrijslijstDiversen.Selectie, QuoteVolledigePrijslijst.[EAN code], QuoteVolledigePrijslijst.omschriijving1, QuoteVolledigePrijslijst.Omschrijving2, QuoteVolledigePrijslijst.Merk, QuoteVolledigePrijslijst.mastergroep, QuoteVolledigePrijslijst.productgroepnr, QuoteVolledigePrijslijst.artnrfabrikant, QuoteVolledigePrijslijst.Groepsopslag, QuoteVolledigePrijslijst.BTWTarief, QuoteVolledigePrijslijst.Inkoop, QuoteVolledigePrijslijst.Prijsaanpassingeuro, QuoteVolledigePrijslijst.Controle
FROM QuoteVolledigePrijslijst, TBLSelecterenvoorQuotePrijslijstDiversen
WHERE (((QuoteVolledigePrijslijst.artikelnummer) NOT IN ([TBLSelecterenvoorQuotePrijslijstDiversen].[Selectie])))
ORDER BY ([QuoteVolledigePrijslijst.artikelnummer]);

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik kan je db niet openen, want hij is in 2007 format, maar ik kan zo aan je query zien dat er een fout in zit. Namelijk:
Code:
WHERE (artikelnummer NOT IN ([TBLSelecterenvoorQuotePrijslijstDiversen].[Selectie]))
Ik neem aan, dat je artikelnummers die in [TBLSelecterenvoorQuotePrijslijstDiversen] staan wilt uitsluiten. Als je dat wilt doen met een subquery (en dat wil je...) moet de WHERE regel er zo uitzien:

Code:
WHERE (artikelnummer NOT IN (SELECT ArtikelNummer FROM TBLSelecterenvoorQuotePrijslijstDiversen))

Tjonge jonge, daar heb ik dus uren op zitten kijken:evil:. Dank je ....................het werkt perfect.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan