In de cursus Access voor Beginners geschreven door OctaFish staat in hoofdstuk 9 een mooi voorbeeld van een tabel die afhankelijk is vanzichzelf. Hetzelfde principe heb ik gebruikt maar nu voor 9 soorten niveaus. Het is voor een soort van eisenboom waarbij er eisen aan objecten gekoppeld kunnen op elk niveau. Zowel op een hoog niveau op projectbasis als op een lager detailniveau van een object. Bij elk record wordt ook het soort ingevuld (1) project, (2) is object (3) subobject .. tot en met (9) eis. Een eis (type 9) kan dus gekoppeld worden aan een project (type 1) als een object (type 2) enzovoort.
Bijvoorbeeld:
ID1 is parent van ID2 (ID1 is project, ID2 is object)
ID2 is parent van ID3 en ID4
ID3 is parent van ID5
ID4 is parent van ID6 en ID7
ID7 is parent van ID8
enzovoort.
Nu probeer ik hier een Query van te maken hetgeen nog niet het gewenste resultaat geeft. De bedoeling is dat wanneer ik bijvoorbeeld als criteria ID1 (project) meegeef dat alle onderliggende records netjes en leesbaar worden getoond.
Suggesties en tips van harte welkom!
Bijvoorbeeld:
ID1 is parent van ID2 (ID1 is project, ID2 is object)
ID2 is parent van ID3 en ID4
ID3 is parent van ID5
ID4 is parent van ID6 en ID7
ID7 is parent van ID8
enzovoort.
Nu probeer ik hier een Query van te maken hetgeen nog niet het gewenste resultaat geeft. De bedoeling is dat wanneer ik bijvoorbeeld als criteria ID1 (project) meegeef dat alle onderliggende records netjes en leesbaar worden getoond.
Suggesties en tips van harte welkom!