Hallo,
Ik heb een query gemaakt van twee tabellen:
tabel 1:Contractregel
ContractregelID
Seller
Buyer
Aantal
tabel 2:Afroepregel
AfroepID
ContractregelID
Aantal
Van een contractregel kunnen meerdere afroepen gedaan worden(one2many relatie). Met de query wil ik de balans berekenen van de contractregels. De query heeft vier kolommen:
1// [Contractregel]![ContractregelID]
2// [Contractregel]![Aantal]
3// [Afroepregel]![Aantal]
4// Balans: [Contractregel]![Aantal]-[Afroepregel]![Aantal]
HET PROBLEEM: als er geen afroepregel bestaat wordt er in de query ook geen balans berekend.
Hoe krijg ik mijn query zo dat hij alle ContractregelID's weergeeft en de niet bestaande [Afroepregel]![Aantal] invult als "0". Zodat deze balans gelijk wordt aan [Contractregel]![Aantal]-"0"
Hoor graag de oplossing want ik kom er al een tijdje niet uit en het begint frustrerend te worden, waarschijnlijk omdat de oplossing vrij simpel zal zijn. THANKS
Ik heb een query gemaakt van twee tabellen:
tabel 1:Contractregel
ContractregelID
Seller
Buyer
Aantal
tabel 2:Afroepregel
AfroepID
ContractregelID
Aantal
Van een contractregel kunnen meerdere afroepen gedaan worden(one2many relatie). Met de query wil ik de balans berekenen van de contractregels. De query heeft vier kolommen:
1// [Contractregel]![ContractregelID]
2// [Contractregel]![Aantal]
3// [Afroepregel]![Aantal]
4// Balans: [Contractregel]![Aantal]-[Afroepregel]![Aantal]
HET PROBLEEM: als er geen afroepregel bestaat wordt er in de query ook geen balans berekend.
Hoe krijg ik mijn query zo dat hij alle ContractregelID's weergeeft en de niet bestaande [Afroepregel]![Aantal] invult als "0". Zodat deze balans gelijk wordt aan [Contractregel]![Aantal]-"0"
Hoor graag de oplossing want ik kom er al een tijdje niet uit en het begint frustrerend te worden, waarschijnlijk omdat de oplossing vrij simpel zal zijn. THANKS