query vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janzan

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een query met als basis een tabel.
In deze tabel staat een veld
Code:
Ik heb ook een tweede tabel.
Het sleutelveld van deze tabel is veld [Id]
Het tweede veld is [Omschrijving]

Wat ik graag wil is dat aan de hand van het getal in het veld [code] (is het Id ) het bijbehorende veld [Omschrijving] zichtbaar wordt in de query

Hoe moet ik dat voor elkaar krijgen?

b.v.b dank voor alle info

Als je de tabellen correct aan elkaar hebt gekoppeld, dan kun je beide tabellen in de query opnemen, en dan hoef je alleen maar de velden te selecteren die je wilt zien in de query.

Ik heb het veld
Code:
 van tabel 1

verbonden met het  sleutelveld veld [Id] van tabel 2

ik krijg nu keurig alle records te zien waar in tabel 1 in het veld [code] een waarde is ingegeven.
De bijbehorende omschrijving behorende bij de code komt ook in beeld. 

Als daar echter geen code staat, dan wordt deze record overgeslagen.
Dat is niet de bedoeling......ik wil dan wel het record zien, ook als er niets staan in het veld [code], en dus via de tweede tabel geen omschrijving kan worden weergegeven.
Is daar nog iets aan te doen?

b.v.b dank

Dat kan; je moet dan de relatielijn in de query veranderen. Dat doe je door er te dubbelklikken. Je krijgt dan een menu met 3 opties, waarvan optie 1 is geselecteerd. Lees de overige twee opties goed door, en kies dan de juiste. Als je toch de verkeerde kant hebt gekozen, kun je de stap herhalen, en alsnog de juiste koppeling kiezen.

Oke, bedankt voor de info!:thumb:

Heb ik nog een vraag waar na zelf veel proberen........:confused:
Ik heb 2 tabellen, die hebben beide het veld NR
In het veld NR komen waarden voor die in beide tabellen aanwezig zijn, maar ook waarden die maar in 1 van de tabellen aanwezig is.
Ik heb beiden tabellen in een query opgenomen.
Uiteindelijk zou ik graag overhouden 1 kolom waar alle nummers van het veld NR in staan van zowel tabel 1 als tabel 2 met de bijbehorende velden.
Voor de duidelijkheid maar even een voorbeeldje....:D
Het uiteindelijke resultaat zou als ik de uitkomst van de query zou willen zien heb ik weergegeven in de tabel resultaat.
Bekijk bijlage voorbeeld.rar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan