query zoekopdracht met filter vb2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

old Hippy

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Ik wil zoeken in klantenbestand met als variabele (filter ) bv. de "B", zodat ik alle klanten krijg die met een B beginnen.

Dit is de code die ik nu gebruik, echter vind hij alleen iets als de naam compleet word ingevuld en dus bestaat in het bestand, echter niet als onderdeel van de naam (= filter ).

Code:
Private Sub zoek_text()
        If Zoekbox.Text = "" Then
            Me.ALDataTableAdapter.Fill(Me.DatabaseDataSet.ALData)
        Else
            Me.ALDataTableAdapter.FillBy(Me.DatabaseDataSet.ALData, Zoekbox.Text)
        End If
    End Sub

Is er echt niemand die mij hier verder kan Helpen?????

ik neem aan dat er toch leden zijn die ook met een vb2008 locale database werken
En verder zijn gevorderd als deze zoekende Old Hippy.
mischien een voorbeeld of waar ik wat info kan vinden heb al heelveel ge googled.

maar door mijn gebrekkig engels kom ik geen stap verder hoe kan ik dus er voor zorgen
dat zoekbox.text de variabele kan vinden.

mij Query ziet er als volgt uit
Code:
SELECT        OVFactuurnummer, OVFactuurdatum, OVNaam, [OVStraat ], OVPostcodePlaats, OVTarief, OVTotaal, OVAantalzittingen, VoldaanPer, KlantNummer
FROM            OVData
WHERE        (OVFactuurnummer = @Zoek)
ORDER BY OVFactuurnummer
is er iemand die mij verder zou willen helpen?????

Is er iemand die mij een tip kan geven hoe of waar ik verder kom met dit probleem:)

Code:
SELECT        OVFactuurnummer, OVFactuurdatum, OVNaam, [OVStraat ], OVPostcodePlaats, OVTarief, OVTotaal, OVAantalzittingen, VoldaanPer, KlantNummer
FROM            OVData
WHERE        (OVFactuurnummer = @Zoek)
ORDER BY OVFactuurnummer

je bent ook aan een query aan het maken op OVFactuurnummer niet op OVNaam.

probeer eens iets als

SELECT * FROM OVData WHERE OVNaam LIKE '@Zoek'

Beste Pizara
Bedankt voor je reactie

het probleem is dat deze Code bij mij niet werkt
De query zo als ik hem heb geplaatst is in de database gemaakt.
op OVNaam of OVFactuurnummer werkt het alleen als het compleet is ingevuld.
dus het select, from, where en Like of @zoek werkt volgen mij niet
de waarde word pas zichtbaar bij de hele naam en niet bij de eerste letter of cijfer
de data word dus gevuld bij naam (pizara) maar blijft leeg bij (p) en dan wil ik het liefst dat hij alles met een p laat zien
dus werkt de query value niet. of niet goed??

met deze code doet hij het zelfde
Code:
  If ZoekTextbox1.Text = "" Then
            Me.OVDataTableAdapter.Fill(Me.DatabaseDataSet.OVData)
        Else
            Me.OVDataTableAdapter.FillBy(Me.DatabaseDataSet.OVData, "SELECT * FROM OVData WHERE OVNaam LIKE '@Zoek'" & ZoekTextbox1.Text)

End If

the 'LIKE' is vertaald als 'LIJKT OP'

je kan dan toch gewoon 'BEGINS WITH' gebruiken?

Me.OVDataTableAdapter.FillBy(Me.DatabaseDataSet.OVData, "SELECT * FROM OVData WHERE OVNaam BEGINS WITH '" & ZoekTextbox1.Text & "'"

Laatst bewerkt:
Hi Pizara

Helaas werk dit ook niet.
ik ben al weeken aan het Experimenteren ook in de database zelf wil de value van het Filter niet dat wat ik wil.:o

Als je eerst nou eens zorgt dat je ALLE informatie geeft dan kunnen mensen ook gerichte informatie verschaffen. Wat voor database enzo.

die SQL is heeft allerlei verschillende talen. BEGINS WITH is bijvoorbeeld een MySQL statement maar die werkt weer niet in ACCESS.

dus ja. Ik zou zeggen post je code eens ergens misschien dat ik er eens naar ga kijken.

Hi Pizara

Sorry dat ik niet duidelijker was dit komt door mijn gebrekkige kennis van database.
De database is gemaakt met visual basic 2008 zo als in de lessen zijn beschreven.
De database Connection met Microsoft SQL Server Compact 3.5 (.NET Framework Data Provider for Microsoft SQL Server Compact 3.5.
de database is een Database.sdf
ik heb mijn programma geplaatst je kunt hem op halen de volgende link.
Er worden word factuur documenten gebruikt voor het afdrukken mocht je deze nodig hebben stuur ik die liever via een Mail
ik ben ook bereid om adviezen wat betreft andere database of wat dan ook te gebruiken.
Als het maar gaat werken

al vast bedank dat je mij wild helpen.

Laatst bewerkt:
Hi
Is er iemand van de negen downlodes van mijn programma die mij verder kan helpen????
met het zoek probleem:o

Beste helpers

Na lang zoeken is het probleem opgelost

voor wie er iets mee wil
Code:
WHERE        (Achternaam LIKE @Achternaam + '%')

met deze code in de query Werkt het zo als ik graag wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan