query

Status
Niet open voor verdere reacties.

davevanderkist

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2004
Ik heb de volgende query:
Naam
Datum
Minvantijd
Maxvantijd
Aantal uur (verschil min en max)

-Nu wil ik dat er een keuzelijst verschijnt met:
Geldige reden en zonder geldige reden.
Op het moment dat Aantal uur 0 is(nu staat er een dubbele punt)
- Vervolgens moet er bij gemiddelde berekeningen geldige reden niet mee tellen en zonder geldige reden wel.

Hoe doe ik dit?

Wil je die keuzelijst op een formulier hebben? En zo ja, waarin wil je de gekozen waarde opslaan?

In een totaliserende query kun je namelijk geen gegevens bewerken of toevoegen aan de recordsource. Er kan namelijk niet bepaald worden in welk record de gegevens terecht moeten komen.

Grtz,

waarom, zet je in je tebel ook niet het tabel/query een regel met geldige reden en niet geldige reden?

Als ik er zo over na denk dan zou het inderdaad op een formulier moeten komen terwijl ik eigenlijk een overzicht op jaarbasis in een rapport wil hebben staan.

Dat formulier zou dan gemaakt moeten worden op basis van een query en zou dan de gegevens van deze week moeten tonen. Maar dan blijf je het probleem houden dat de gegevens in de query staan. Ook het probleem dat het een datumveld is wat een keuzelijst moet worden.
Het is vrij lastig om uit te leggen hoe de database in elkaar steekt maar ik doe hem er wel als bijlage bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan