Querydef - te weinig parameters

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
OK, stapje verder richting eindstreep. Maar zoals gewoonlijk zijn de laatste meters de zwaarste. “Er zijn te weinig parameters. Het verwachte aantal is 4 “ . Ik weet dat dit komt omdat ik met een formulier werk. Via Google vond ik wel uitleg, maar ik snap er echt niks meer van :( . Als echte leek ben ik al fier dat ik met knippen, plakken en zoeken van code via het www zo ver geraakte dat mijn database werkt :) . Maar het einddoel bereiken is iets wat ik niet alleen kan. Ik moet dus een Querydef gebruiken om het resultaat van de query (die gemaakt werd via een ) te gebruiken met de parameters welke ik ingaf in het formulier. Welke van de wizzards onder jullie kan mij AUB helpen met dit ( waarschijnlijk kleine ) stukje code ?
Mijn dank is nu reeds groot !

Bijlagen

Gelukkig had ik die vraag al verwacht ;)
Ik hou er niet van om (als het niet nodig is) formulier parameters in een query te stoppen. Liever bouw ik het filter op in het formulier. Op die manier hou je de query schoon, en kun je 'm altijd draaien zonder dat je met parameters hoeft te stoeien.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Precies zoals ik het wou :)
Ga er nu eventjes mee spelen :)
GROTE dank !

Yuri

beste,

een vraag uit nieuwsgierigheid en leergierigheid : bestaat er een mogelijkheid om de query,die gecreëerd wordt via het formulier, op te slaan onder een nader te kiezen naam ? Nu kan het queryresultaat bekeken worden en afgedrukt worden via rapport maar niet opgeslaan worden .Een specifieke macrofunctie kwam ik nog niet tegen, of kijk ik er over ?

mvg,
Yuri

Wat ik nog wel eens doe, is een tijdelijke query maken en daar de SQL code aan koppelen. Kijk maar eens in de help naar het topic QueryDefs, dan vind je een paar prima voorbeelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan