query's export

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimpie54

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2006
Hallo,
Ik wil graag vanuit Access via een macro meerdere query's exporteren naar één excelbestand. het resultaat van elke query moet dan op een eigen werkblad terecht komen.

Als ik dit handmatig doe dan lukt dat wel. maar hoe doe ik dat met een macro.

Wimpie54

Als je het wilt doen met code dan wil ik wel helpen. Ik gebruik nooit macro's namelijk.

Code is het proberen waard. Ik heb nog niet zoveel ervaring maar ben niet bang om te leren.

Voorbeeldje

Waarschijnlijk wil je alle queries onder elkaar in dezelfde spreadsheet, maar daar hebben we het nog wel over dan.

Het voorbeeldje heeft een tabel, drie queries en een module. In die module staat een functie die alles uitvoert.

Succes!

Bijlagen

Geweldig, dit is precies wat ik zoek.
De resultaten mogen wel op een sheet staan maar dat is niet noodzakelijk.
Een aantal query's geeft maar een cijfer als resultaat. dat ziet er natuurlijk niet uit.
Ik kan alles wel verzamelen in een andere excelbestand, maar als de resultaten meteen netjes geordend op één sheet kunnen is dat natuurlijk veel makkelijker, met name voor andere gebruikers.
Dus als je me toch nog wat verder kunt helpen graag.

Als je soortgelijke queries (met dezelfde hoeveelheid velden) hebt die je wilt exporteren dan kan je er 1 van maken m.b.v. een UNION statement.

In het andere geval wordt het een uitdaging...

Nou het zijn veel verschillende query's, varierend van 2 tot 6 kolommen. Ook het aantal rijen is bij geen van alle gelijk.
maar goed, dan maar op verschillende sheets.
Weet je toevallig ook hoe ik de datum automatisch in de bestandsnaam van het exportbestand kan invoegen of moet ik hiervoor maar een nieuwe vraag op het forum zetten?

Stukje taart.

Het commando transferspreadsheet schrijft naar een bestandsnaam. In het voorbeeld is dat "c:\temp\bestandsnaam.xls" (oid=of iets dergelijks)
Als je daarvan maakt:

"c:\temp\" & date & "_restvandebestandsnaam.xls"

dan heb je de datum toegevoegd.

Piece of cake

Ha Guus2005,

Ja dit werk prima,
Heel hartelijk bedankt. Nu kan ik weer lekker verder.

Wimpie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan