Queryverschil 2003 / 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Bakker

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Forum,

Voor mijn werk heb ik een database in Access 2003 die prima werkt. Als ik de database open in Access 2007 vraagt 1 formulier bij het openen 2x om een parameter. Als ik daar 2x 0 (true) invul wordt het formulier correct geopend. In Access 2003 heb ik hier geen last van.
Het formulier is op de volgende query gebaseerd:
[SQL]
SELECT tabrequirements.Id, tabrequirements.Titel, tabrequirements.Aanvullende_informatie, tabrequirements.Request_nummer, tabrequirements.Datum_request, tabrequirements.StatusLVNL, tabrequirements.Proces, tabrequirements.Team, tabrequirements.Actiehouder, tabrequirements.ActieVoor, tabrequirements.History, tabrequirements.vervallen, tabrequirements.Incrementjaar, tabrequirements.ACE_PA_Project, tabrequirements.Beschrijving, tabrequirements.[Beschrijving-uitgebreid], tabrequirements.Herpland_increment, tabrequirements.[Argumentatie-increment], tabrequirements.[Argumentatie ASD-koppeling], tabrequirements.[ASR-beschrijving], tabrequirements.[VEM-Doel], tabrequirements.ASDnr, tabrequirements.[Achtergrond ASR], tabrequirements.ACE_volgummer, tabrequirements.ACE_volgnummer2, tabrequirements.PrPa, tabrequirements.stratcorvergadering, tabrequirements.TitelVoorstudie, tabrequirements.OpdrachtVerstrekt, tabrequirements.Voortgang, tabrequirements.Roadmap, tabrequirements.GewijzigdDoor, tabrequirements.GewijzigdOp, tabrequirements.StartTraject, tabrequirements.EindTraject, tabrequirements.StartStudie, tabrequirements.EindStudie, tabrequirements.StartRealisatie, tabrequirements.EindRealisatie, tabrequirements.OpmerkingPlanning, tabrequirements.Rood, tabrequirements.Oranje, tabrequirements.Groen, tabrequirements.OpmerkingPrioritering, tabrequirements.OverzichtslijstROG, Formulieren!frmRequirements!chkArchief AS Expr1
FROM tabrequirements
WHERE (((tabrequirements.vervallen)=False) AND (([Formulieren]![frmRequirements]![chkArchief])=False)) OR (((tabrequirements.vervallen)=True) AND (([Formulieren]![frmRequirements]![chkArchief])=True))
ORDER BY tabrequirements.Id;
[/SQL]
Het zit em dus in de WHERE-clause. Hier kan Access 2007 niet mee overweg.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Groet,

Bert

Je kan dit eens proberen:

WHERE (((tabrequirements.vervallen)=0) AND (([Formulieren]![frmRequirements]![chkArchief])=0)) OR (((tabrequirements.vervallen)=-1) AND (([Formulieren]![frmRequirements]![chkArchief])=-1))

Het zou niet uit mogen maken, maar ja, we hebben het wel over Microsof... ;)

Hoi Michel,

Dank voor je antwoord!

Helaas maakt dit niet uit. Ik merk wel dat op een ander formulier het ook met de checkbox niet goed gaat. Ik ga maar eens proberen om de checkbox in 2007 er opnieuw op te zetten. Wie weet!

Groet,

Bert

Had ook eigenlijk niet verwacht dat het uit zou maken; 't was meer een <niet-geschoten-is-altijd-mis poging ;)
Je hebt wel een verwijzing naar een formulier in je Select staan; is dat formulier wel geopend? Formulieren!frmRequirements!chkArchief AS Expr1 Ik dacht dat de query de bron was van het formulier?

Michel,

Helaas geeft het opnieuw op het formulier zetten van een checkbox ook geen soelaas. Steeds wordt om de parameter gevraagd.
Ja, het formulier staat uiteraard open. De functie van de checkbox is dat standaard de 'openstaande' records worden getoond en als de checkbox wordt aangevinkt worden de afgesloten records getoond.

Ik zoek nog even verder.

Groet,

Bert

Laatst bewerkt:
Maar waarom staat er een vermelding in de Select naar het formulierobject? Die zal toch alleen in de Where hoeven?

Michel,

Dat heb ik er bij het ontwerpen bijgezet voor controle doeleinden en daarna niet verwijderd. Ook dat heb ik nu nog geprobeerd en ook zonder positief resultaat.

Nog andere ideeën?

Groet,

Bert

Edit: 10:00
Het formulier is gebaseerd op een query waarin de tabel 'tabrequirements' als basis fungeert. De checkbox 'chkArchief' komt alleen op het formulier voor en zorgt voor een requery bij het aan- of uitvinken. Voor het andere formulier waar ik het eerder over had, geldt dat hetzelfde. De checkboxen staan alleen op het formulier en komen niet in de tabel voor. Kan A2007 hier misschien niet mee overweg?

Laatst bewerkt:
Je zou eens kunnen proberen om in je code Formulieren! te vervangen door Forms!

Rebmog

Hallo Rebmog en ReneDirks,

Hartelijk dank voor jullie antwoord! Dit had ik ook al geprobeerd en opnieuw zonder resultaat. Ik denk dat ik nu e.e.a. om zal moeten bouwen in VBA code. Gaat lukken en anders kom ik terug.

Groet,
Bert

Doet de query het wel zonder de criteria?

Hoi Michel,

Als je bedoelt: doet de query het wel zonder de '[Formulieren]![frmRequirements]![chkArchief]' in de query dan: Ja
Als je bedoelt: doet de query het wel met de [Formulieren]![frmRequirements]![chkArchief]' in de query dan: nee, als ik op de parametervraag niets invul en op OK klik (2x) en ja als ik 2x 0 (zijnde 'true') invul.

Groet,

Bert

Laatst bewerkt:
??? 0 is volgens mij False; -1 is True. Althans: in de oude versies...
Krijg wel een ander idee: je kunt nog eens kijken of je de Ja/Nee velden kunt omzetten naar een getalveld. En dan nog een keer testen, op -1 en 0. Misschien zit daar het probleem.

Hoi Michel,

Maar natuurlijk..... het moet 'false' zijn, want ik wil alle openstaande records zien, sorry :o

Ik kan morgenavond je idee even proberen. Laat van me horen!

Groet,
Bert

Forum,

Mijn vraag is nog niet opgelost, maar ben druk bezig met andere werkzaamheden en dus even geen tijd om hier aan te werken. Ik kom er vanzelf weer op terug.

Nogmaals dank voor d geleverde bijdragen!

Groet,

Bert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan