Quicknet en Linksys WRT-54GS

Status
Niet open voor verdere reacties.

jakov

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2002
Hallo,

Ik probeer een WRT-54GS te installeren voor iemand in combinatie met Quicknet. Quicknet werkt normaal als de PC via een (Cross)kabel rechtstreeks op het modem is aangesloten.
Als ik de router aansluit krijgt deze echter geen IP adres. Het enige wat ik heb gedaan is het MAC-adres van de PC in de router gecloned. Verder geen instellingen. Alle aansluitingen zijn gedaan volgens de handleiding en ik kan de router ook gewoon bereiken en configureren met de PC.
De juiste lampjes op zowel modem als router branden. Internetten gaat dus niet omdat de router geen IP-adres/DNS-info krijgt van het modem.

Wie weet wat dit kan zijn?

Gr

Jako

Hallo,

Ik probeer een WRT-54GS te installeren voor iemand in combinatie met Quicknet. Quicknet werkt normaal als de PC via een (Cross)kabel rechtstreeks op het modem is aangesloten.
Als ik de router aansluit krijgt deze echter geen IP adres. Het enige wat ik heb gedaan is het MAC-adres van de PC in de router gecloned. Verder geen instellingen. Alle aansluitingen zijn gedaan volgens de handleiding en ik kan de router ook gewoon bereiken en configureren met de PC.
De juiste lampjes op zowel modem als router branden. Internetten gaat dus niet omdat de router geen IP-adres/DNS-info krijgt van het modem.

Wie weet wat dit kan zijn?

Gr

Jako

al eens gekeken of je speciale instellingen voor quicknet in de router moet configureren?
en anders eens kijken of de modem een dhcp server heeft die je kunt releasen.
wat ook wel eens wilt helpen; modem en router stroomloos minimaal 10 sec, dan eerst modem aan en als die helemaal opgestart is de router

cross tussen een modem en een router??
daar zou ik eens straight van maken

cross of straight maakt niet uit. De router switcht automatisch om (allebei al geprobeerd). Als ik de IP informatie statisch invoer bij de router werkt het wel. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Nieuwe info over dit probleem:
Als ik de IP gegevens vast invoer (adres, DNS servers, etc.) werkt het wel. De kabels zitten dus goed aangesloten en ik heb wel internet.

Echter.......
De router "reset" om de zoveel minuten "spontaan"... Ik dacht eerst dat dit aan de router lag, maar deze heb ik in de winkel omgeruild voor een nieuwe en die doet exact hetzelfde...

Het blijft echter zeer vreemd dat de router geen IP krijgt van Quicknet als deze op DHCP wordt ingesteld

Ik weet het niet meer. Zelf heb ik ook dezelfde router gekoppeld aan een Chello modem en dat werkt feilloos...

Nog iemand een idee???????

Heb je dit probleem ondertussen opgelost?
Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.
Na een tijd puzzelen had ik geen zin meer om het netjes op te lossen en heb ik alles gewoon statisch laten staan. Echter nu werkt dat niet meer heel erg goed.

Het werkt voor een paar uur waarna er geen verbinding meer gemaakt kan worden met de DNS server. Het rare is als ik ethernetkabel direct in de computer plug en daarna weer in de router heb ik weer voor enkele uren internet waarna hetzelfde weer van toepassing is. WIe weet wat er aan de hand is?

Contact opnemen met de ISP en daar informeren over deze router?
Kan zijn dat deze niet compatible zijn met het netwerk.
Lijkt me de meest logische volgende stap eigenlijk.

Contact opnemen met de ISP en daar informeren over deze router?
Kan zijn dat deze niet compatible zijn met het netwerk.
Lijkt me de meest logische volgende stap eigenlijk.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn........ bij de meeste kabelmodems moet je in je Router alleen je clone mac-adres aanzetten. Niks van een static ip.adres of andere herrie...
Als je wel de fout heb gemaakt je router aan te sluiten zouder dat je eerst clone mac-adres heb aangezet, moet je even de modem uit en aan zetten. Dit komt omdat je mac-adres geregistreerd staan bij de kabel boeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan