Quicktime verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jogu42

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2001
Ik heb een versie van Quicktime op mijn pc. Ik wil deze verwijderen, maar dat gaat niet.
Via programma's de map Quicktime - uninstall, gaat het niet. Via config - software, kom ik Quictime niet tegen in de lijst. Wel staat er een map in mijn Program Files. Het is een versie die is verlopen "Expired"

Ik heb ook een uninstall progje gedownload, maar daar staat QT ook niet in de lijst

Kan ik de map in de Program files nu zo maar verwijderen?

Goed is het niet om het zo te verwijderen. Maar als er niets onder 'Software progr. toegang' staat zul je wel moeten.
Grote kans dat Quicktime bij je services staat. Daardoor krijg je het ook niet weg.
Klik eens op Start/uitvoeren/typ msconfig
Kijk of je Quicktime er bij ziet staan. Haal dan het vinkje ervoor weg en probeer alsnog via de uninstaller in de prog.map of waar ook te uninstallen.
Anders de botte bijl methode. Alles verwijderen wat je vind en daarna met b.v. ccleaner je register even scannen op dode links.

Ik kon em ook niet vinden in 'Software' en ik heb het toch op de schijf. Zoiets schijnt mee te komen met sommige programma's.

Ik doe het meestal zo.
Quicktime herinstalleren en dan verwijderen.

Zou inderdaad kunnen dat het als een plugin is meegekomen. Meestal komt de player echter dan ook mee. Zo ook in dit geval. Wat ik zou doen is quicktime installeren op de reguliere manier. Ervan uitgaande dat alles gewoon in de standaard-map staat, installeer je het dus over je oude installatie heen. Wanneer je dan quicktime via de reguliere manier deïnstalleerd, zal het waarschijnlijk goed lukken.

Ik ben ervan overtuigd dat het zo lukt maar het is wel een beetje krom dat je dan eerst moet gaan downloaden :)
Ik ben er tenminste nog niet achter met wie het meegekomen is.

Het probleem is anders dat er nogal wat rommel van dat programma achter blijft. Als je het op een handmatige manier eraf gooit.
Maar natuurlijk die unistallers laten ook wel wat steken vallen als ik eens met regedit in mijn register kijk zie ik altijd dat ze nogal wat achter laten.
We zullen maar denken dat apple er meer in geinterresseerd is dat je het kan installeren dan dat je het kan verwijderen he :p

Maar natuurlijk die unistallers laten ook wel wat steken vallen als ik eens met regedit in mijn register kijk zie ik altijd dat ze nogal wat achter laten.

Als je Norton hebt wordt je een zeer ervaren register-cleaner :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan