Quiktime player werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MNM1983

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Hallo,

ik zit met een probleem, van zodra ik quicktime player open, krijg ik de windows fout "Quicktime player werkt niet meer".
(verder krijg ik geen info te zien dus dat valt al tegen :()

Volgende zaken zijn getest zonder succes:
* quicktime repareren
* quicktime er volledig afgooien en opnieuw installeren
* alle andere apple (mobile device support/software updater/..) zaken eraf gegooid (incl quicktime dus nogmaals) + herinstallatie
* oudere versies gedownload en geinstalleerd
* UAC / Virusscan / Firewall uitgezet bij installatie

Via google al verschillende personen gevonden met hetzelfde probleem maar nergens een oplossing. Formateren is geen optie, het is mijn laptop niet en alles opnieuw installeren zag hij niet zitten :-S

Any ideas?

Bedankt!!

Laatst bewerkt:
als je het alleen gebruikt om filmpjes mee af te spelen

zou je ook gewoon vlc media player kunnen downloaden

ik zelf vind quicktime geen goed programma tenzij je op een mac zit

maar aangezien je windows zit zou ik zeggen download vlc player
(speelt alle bestanden af en ondertiteling kan je er ook bij zetten)

Link Website : Vlc Player

een alternatief is voor mij geen oplossing (denk ik).
Quicktime is nodig in een programma (Nikon View) voor een slideshow te kunnen tonen van foto's. Volgens mij zal dat dus niet lukken als ik bv VLC installeer?

@manamana : quicktime heb ik er al veel afgegooid hoor, zie eerste post ..

Bedankt alvast voor de antwoorden!

Laatst bewerkt:
MNM1983
QuickTime is overigens een hardnekkige plugin. Zodra je een een QT update installeert, nestelt de plugin zich ook weer automatisch in de Internet Explorer. QuickTime en de MediaPlayer verdragen elkaar niet erg: noemen we de bestanden MP3, dan werkt de MediaPlayer niet, heten precies dezelfde bestanden MPG, dan herkent QuickTime ze niet...helaas. Dat is wat ik er van af weet. Verder kan ik je niet meer helpen. Sorry.

Laatst bewerkt:
welke versie van quicktime installeer je
die van de software cd rom van nikon view of installeer je de nieuwste van de itunes site ?

of heb je dat allebei al geprobeerd

Edit :

je kan is proberen quicktime als administrator te runnen voor sommige mensen lost dat het probleem op
ik geloof niet dat dit het probleem kan zijn maar je kan het in ieder geval proberen

Laatst bewerkt:
heb beide al geïnstalleerd (die vanop cd, de laatste vanop internet, zelf al enkele versies van ervoor)

Quicktime als administrator uitvoeren helpt ook niet :(

hmm heel vreemd

hij geeft ook alleen de melding dat de quicktime player niet meer werkt ?

je kan het proberen door k-lite codecs pack te installeren
Website : Link Naar K-lite Codecs Pack

en dan kijken of die werkt in plaats van quicktime voor de software van je nikon

ik heb geen idee of dit gaat werken maar je kan het altijd proberen

(en anders zou je gewoon een nieuwe installatie moeten draaien hoe vervelend het ook is)

Laatst bewerkt:
idd, gewone windows fout zonder andere info, zeer vervelend :(

Ik zal vanavond eens proberen met het K-lite codecs pack. thx!

hallo allemaal,

ik heb de oplossing gevonden na laaaaaaang zoeken en talloze herinstallaties van Quicktime..
Voor diegene die hetzelfde probleem als mij zouden hebben: in "c:\windows\system32" staat er een folder "quicktime"; deze moet je gewoon verwijderen en als je dan quicktime terug opstart, werkt het terug!

Grtz,
Kenny

hallo allemaal,

ik heb de oplossing gevonden na laaaaaaang zoeken en talloze herinstallaties van Quicktime..
Voor diegene die hetzelfde probleem als mij zouden hebben: in "c:\windows\system32" staat er een folder "quicktime"; deze moet je gewoon verwijderen en als je dan quicktime terug opstart, werkt het terug!

Grtz,
Kenny

Proficiat, mooi man. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan