Quiz in Powerpoint met bij houde van de score

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBijns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Hallo,

Ik heb ik Powerpoint 2016 een quiz gemaakt met een aantal vragen, je kunt op de antwoorden klikken en dan geeft hij goed of fout.
Ik zou graag willen dat je aan het eind een score kunt zien op een laatste pagina (nu nog niet aanwezig) van hoeveel goed of fout er geklikt is.
Ik weet niet of dat überhaupt mogelijk is maar mijn grote wens is er.

De quiz is voor een aquarium vereniging van meest wat oudere mensen, op dit moment kunnen we geen verenigings avonden houden vanwege de corona en ik wil deze quiz nu rond mailen.
Niet alleen deze quiz maar ook meerdere welke ik nog moet gaan maken dus indien de mogelijkheid is om de score bij te houden graag ook met het idee om meerdere quizzen te versturen.

Dank allemaal voor een mogelijke oplossing.

Groet, Peter

P.s., Ik zie dat ik geen powerpoint bestanden kan bijvoegen wel in een Rar vorm.

Bijlagen

PowerPoint is een presentatiepakket, en heeft geen reken capaciteiten. Daarvoor moet je naar Excel. Het stuurt ook geen gegevens naar Excel die je dan weer kan opvragen. Dus als je iets wilt met berekeningen, dan zul je dat moeten programmeren. Dat is, in PowerPoint, nog een heel ‘dingetje’ :).

Ik zou graag willen dat je aan het eind een score kunt zien op een laatste pagina (nu nog niet aanwezig) van hoeveel goed of fout er geklikt is.
In je huidige opzet gaat je vraag nooit werken, want je komt alleen bij de volgende vraag als je op het goede antwoord klikt. Bij een fout antwoord ga je immers terug naar de vorige vraag, en kun je alsnog op het juiste antwoord klikken. Het resultaat is dan dus dat je altijd alle vragen goed hebt; je kunt anders de quiz niet goed afmaken. Dus wat wil je nu precies aan score zien?

Altijd maar mopperen over onnodig quoten en dan zelf niet begrijpen dat je ook een bericht kan aanpassen als er toch nog geen reacties zijn geweest?

Altijd maar mopperen over onnodig quoten
a) de berichten zijn niet gerelateerd
b) bij een nieuw bericht krijgt TS hopelijk een mail zodat er hopelijk een antwoord komt
c) waar bemoei je je mee?
d) wat heeft TS aan jouw ‘oplossing’?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan