Quiz

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrsnake

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Ik zou graag een lijst met namen willekeurig laten verdelen in ploegen van 2 personen.

Ik vraag mij af of het zou lukken om in Tabel 1 een lijst met namen te plaatsen en dan de personen die meespelen met een knop Toevoegen naar Tabel 2
Alle personen in Tabel 2 dan verdelen in ploegen van 2 personen.

Ik heb al geprobeerd in excel om met de codes =ASELECT() & =VERT.ZOEKEN(GROOTSTE($A$1:$A$12;11);$A$1:$B$12;2;ONWAAR), maar daar kiest hij namen van een bestaande lijst en dus kun je geen namen achteraf toevoegen of verwijderen zonder dat je de code altijd moet wijzigen.

Dus hopelijk kan iemand mij helpen met dit probleem.

Je geeft aan Excel werkt niet lekker.
Wil je Excel blijven gebruiken of wat voor programmeertaal wil je er dan voor gebruiken?

Je geeft aan Excel werkt niet lekker.
Wil je Excel blijven gebruiken of wat voor programmeertaal wil je er dan voor gebruiken?

Dat mag ook met html codes als dat mogenlijk is (ik kan met dreamwaver tabellen en een knop toevoegen/verwijderen aanmaken)
Ofwel via Access, daar kun je wellicht makkelijker personen toevoegen en verwijderen zonder dat je de codes moet aanpassen.

Laatst bewerkt:
Ik heb mij eens beziggehouden aan mijn quiz maar ik zit nog met een paar problemen.

Je kunt zien in het excel bestand als je bij "aanwezig" de persoon aanvinkt dan verschijnt die persoon rechts bij "spelers".
Maar wat ik wil is als bv. de persoon "Ben" niet aanwezig is en dus uitgevinkt staat, dat de persoon "Eline" die aanwezig is ipv in Cel E3, in Cel E2 verschijnt.

Ik heb al geprobeerd met de code -> =ALS(AANTAL.ALS(C2;"WAAR")>0;"Ben";"")OF(AANTAL.ALS(C3;"WAAR")>0;"Eline";"") maar in die code zit er blijkbaar een fout.

Zoals je kunt zien worden de namen naast de kolom spelers willekeurig gekozen zodat je 2 personen versus 2 andere personen hebt (met toets F9 schud je ze opnieuw door elkaar)

De blanco cellen zijn van de spelers die niet aanwezig zijn, maar die cellen mogen niet door elkaar geschud worden en dus moeten in de laatste cellen blijven, zodat je altijd 2 personen versus 2 personen hebt.

Hopelijk kan er iemand mij helpen zodat ik mijn codes kan aanpassen

Bekijk bijlage quiz.xls

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan