quota's nieuwsgroepen (zegen of onheil?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetekg

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2001
Een beetje internet en nieuwsgroep belangstellende zal het wel opgevallen zijn er zijn quota's vastgesteld aan gb die je mag downloaden van je provider.

In mijn geval bij Multikabel (overigens een prima provider) wordt de hoeveelheid data uit de nieuwsgroepen ook geknepen. Eerst was het onbeperkt en nu voorlopig op 200 gb.
Een heel verhaal erbij dat de abonnementshouder vooral niet moet denken dat het een verslechtering is van de voorwaarden enz.

Nu krijg ik een mail dat per 1 februari voor het door mij gebruikt Powerabonnement een limiet gaat gelden van 25 gb per maand. Natuurlijk is dit nog steeds heel wat, maar we praten over een teruggang van ongelimiteerd naar 200 gb en nu naar 25 gb. We hebben het dan nog maar over 10% (!)
Bijkopen kan natuurlijk.

Ligt dit nu aan mij of wordt ik (en vele anderen) door de providers een oor aangen***d door deze versobering.
Vraag: Als meerdere mensen dit onrechtvaardig vinden zouden we dan geen vuist moeten maken?

Dit leek mij typisch iets voor het forum....

Nieuwsgroepen bezorgen meer providers kopzorgen. Voor veel providers geldt dat nieuwsservers veel bandbreedte opslokken, maar weinig opleveren.
AOL stopt er helemaal mee. http://www.webwereld.nl/nieuws/20634.phtml En Wanadoo zat ook al te mekkeren: http://www.webwereld.nl/nieuws/19595.phtml

25 gb is trouwens nog best veel, heb ook Multikabel overigens maar doe niks met nieuwsgroepen. Maar als het bandbreedte 'vreet' heb ik er geen moeite mee als het iets wordt afgeknepen, of tegen betaling meer gb's kopen. :)

quota

iets vergeleken met niets is natuurlijk altijd ok, daarover hoef je niet te twisten
maar toen ik mijn contract met mijn provider aanging waren er helemaal geen quota's. En nu van 200gb naar 25 gb lijkt me toch echt een verslechtering...
Je snapt het natuurlijk al ik zit wel op nieuwsgroepen.... en ik denk met mij velen.
dank voor je reactie in ieder geval

het is gewoon ronduit asociaal als ze nu ineens van ongelimiteerd naar 200 en dan nu naar 25 gb gaan?
die 25 gb ben ik in een week al kwijt dus dat zou niet erg gaan opschieten.
Mijn Provider hanteerd nog steeds een FUP (fair use policy) en daar ben ik wel blij mee.
(en nog nooit wat gehoord en gemiddeld wel rond de 100 Gb per maand ;) )

maar het is inderdaad zo steeds meer providers gaan op 1 of andere manier knijpen in de nieuwsgroepen.
De mijne bv heeft het aantal lijnen wat ik tegelijk mag openzetten gecapt op 3 en dan met een max downstream van 50 a 75 Kb geeft nog geen slechte snelheid maar geen full speed.
Er zijn ook providers die het het maar toe staan om 1 lijn te openen en daar een cap van 50 Kb opzetten ;)

leuk

kijk das aardig 2 ervaren leden van helpmij die er (gelukkig) toch anders over denken.
Tazman ik ben het in ieder geval met je eens

Jullie moeten niet klagen. In België is het nog véééél slechter gesteld. Bij Skynet, de grootste ADSL-aanbieder, heb je maar een limiet van 10GB! Bij Telenet, de kabel-tegenhanger, is het zelfs nóg erger: 10GB limiet, waarvan 1,5GB aan upload moet gespendeerd worden. Slechts 8,5GB download dus.

Leuk is anders :mad:

niet klagen?

nogmaals t.o.v. een onbeperkte datalimiet en een beperkte (25gb) tegen detzelfde kosten blijft het feitelijk een verslechtering.

Dat het allemaal nog slechter kan dat geloof ik wel Het kan ook beter...!!!!

(Om objectietief te blijven zou je overigens ook naar de kosten van het abonnement moeten kijken ik betaal 43 euro p.mnd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan