quote's uit string

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Ik heb een string waar aan het begin en het eind een quote staat. En die moeten eruit. Ik denk dat ik de weg kwijt ben want ik krijg het niet voor elkaar.....:rolleyes: Wie helpt mij dit eenvoudige probleem op te lossen.....???

Simpel inderdaad:
var = Mid(var, 2, Len(var) - 2)

Kan simpel zijn, maar werkt niet. (volgens mij ben ik dronken...hahahaha)

strTemp = "aaaa,bbbb,ccccc.ddddd"

moet worden strTemp = aaaa,bbbb,cccc,dddd

Dan verander je in mijn voorbeeld het woordje var (van variabele) in strTemp toch?

dan krijg ik als resultaat strTemp = "aaa,bbbb,cccc,ddd"

De code is goed. Hoe bekijk je dat resultaat?

door met F8 de code te doorlopen en dan na jouw code met de muis op strTemp te gaan staan.....en dan zie ik de inhoud van de string. En dan is de eerste en de laatste letter weg (3 keer a in plaats van 4 keer a) en de " staat er nog steeds. (of met een msgbox)

Dan heb je die code helemaal niet nodig omdat die quotes er niet in staan. Met F8 worden die alleen getoond om aan te geven dat het een String variabele betreft.
Doe dit maar eens:
strtemp = "aaaa,bbbb,ccccc.ddddd"
MsgBox strtemp

Laatst bewerkt:
Met een msgbox niet hoor; ook niet naar een cel.
Code:
strTemp = "aaaa,bbbb,ccccc,ddddd"
msgbox strTemp
cells(1) = strTemp

de string wordt opgeslagen als csv. En daarom moeten de quote's eruit.......

En hoe sla je die op?

als 'opslaan als' vanuit excel (even uit mijn hoofd, heb de code op dit moment niet meer beschikbaar) met de optie 6 (= csv)

Dat heeft dus helemaal niet met die string te maken maken maar met opslaan als type. Je bedoeld met SaveAs vanuit VBA?

Ja....dat bedoel ik. Het moet opgeslagen worden zonder de quotes.

Gebruik dan bestandformaat type 6 (xlCSV) als export type:
ActiveWorkbook.SaveAs "C:\map\bestand.csv", FileFormat:=6

Zo zie je dat het handiger is om bij je initiële vraag je echte probleem te vermelden.

Laatst bewerkt:
dat doe ik ook....(zie mijn vorige antwoord met optie 6) Maar toch staan er quotjes in de csv.....

Dan zou ik toch even die code willen zien.

Code geef ik morgen even door. Kan na 10 uur niet meer in het systeem..... (voor zover bedankt voor je hulp)

Ok, spreken we morgen weer :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan