Quotes worden dubbel aangeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fuego

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 okt 2000
Hallo,

Mijn laptop met Windows XP heeft de laatste tijd een vreemd probleem. Als ik de quote toets indruk (') verschijnt er een dubbele quote (''). Geen 'normale' dubbele quote, maar eigenlijk 2 enkele quotes. Als ik een dubbele quote wil tikken (") verschijnen er dan ook 2 dubbele quotes (""). Het lijkt niet aan de toets zelf te liggen, want in bepaalde applicaties gebeurt dit wel en in andere niet. Het verschijnsel treedt op in o.a. Word, IE, Outlook, Notepad, Firefox, e.d. Het lijkt wel correct te werken in alle explorer onderdelen, zoals de 'uitvoeren' balk en de 'adres' balk van Deze Computer. Daar komt de quote zelfs pas tevoorschijn nadat ik er een ander teken achteraan tik.

De taal van mijn toetsenbord staat op Nederlands - Verenigde Staten (internationaal). De taal wijzigen lost het probleem niet op. Mijn externe toetsenbord doet precies hetzelfde.

Heeft iemand ervaring met dit probleem of kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt

Jan

Als ik me natuurlijk niet vergis ;)

Ik denk dat uw probleem als volgt op te lossen is:

Ziet u rechtsonder naast uw klokje en de iconen een zogeheten taalbalk staan? Hier kunnen verschillende letters staan zoals NL EN of dergelijken. Zorg ervoor dat bij het icoontje van het keyboard Verenigde Staten aangevinkt is en daarnaast NL (eventueel kan dit ook EN zijn).
Let op het volgende: de "Taalbalk" kan een beetje "eigenwijs" zijn. Het is mogelijk dat u meerdere keren op de door u gewenste optie moet drukken, of met rechter muisknop op instellingen.

mocht dit niet werken (of staan de instellingen al zoals hierboven vermeld), dan kunt u een beetje aanknoeien en kijken wat er gebeurt (dit kan geen kwaad).

Alvast succes gewenst,

groeten.

Hoi Fuego,

De taal van mijn toetsenbord staat op Nederlands - Verenigde Staten (internationaal). De taal wijzigen lost het probleem niet op. Mijn externe toetsenbord doet precies hetzelfde.

Zijn de andere talen wel selecteerbaar? Ik haal ze altijd compleet weg, zodat er ook niet automatisch gewisseld kan worden.

Beiden bedankt voor de reply´s. Ik heb verschillende talen geprobeerd maar in elke taal heb ik hetzelfde probleem. Ik ben er dan ook behoorlijk zeker van dat het probleem niet in de taal zit.

Ik kwam er net ook achter dat hetzelfde probleem zich voordoet met de tilde (~), het 'schuine aanhalingsteken' (`) en het 'dakje' (^). De rest van de tekens blijkt zich normaal te gedragen.

Ter info. De quote en dubbele quote zitten op dezelfde toets. Het schuine aanhalingsteken en de tilde ook. Het dakje zit echter bij de 6, die zich wel normaal gedraagt...

Waarschijnlijk is dit probleem al opgelost, maar ik had van de week hetzelfde probleem.

Bij mij lag het probleem bij een Numlock/Capslock/Scrolllock indicator. Na deze uitgezet te hebben werken de quotes weer zoals het zou horen.

Ik heb het vermoeden dat het probleem door een programmaatje komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan