Qvo6 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deco1966

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Berichten
3
Blijkbaar heb ik deze "virus" binnengehaald via een normaal safe site.
Hoe kan ik deze verwijderen?

bedankt op voorhand
 
Het is geen virus, je zult het zelf hebben geïnstalleerd door niet goed te kijken wat je installeerde.

Uninstall instructies opvolgen, vooral ook dat laatste stukje over de snelkoppelingen en je bent er weer vanaf:

http://www.qvo6.com/uninstall.html
 
Kijk eerst even of Qvo6 bij software staat wanneer ja verwijderen +eSafe Security Control en Desk 365

Download iExplore naar je Bureaublad

Download sc-Cleaner naar je Bureaublad

Download ADWCleaner naar je bureaublad

Start iExplorer.exe na verloop van tijd opent er een logfile sluit deze niet!!

Start ADWCleaner en klik op verwijderen

Start daarna sc-Cleaner

Stel daarna indien nodig opnieuw je Startpagina in
 
Laatst bewerkt:
Arretje bedankt voor de duidelijke uitleg
Het is gelukt
Ja ik heb me laten gaan om een player te downloaden waarmee ik een film kon kijken........doe ik nooit maar de site was als "safe" bestempeld.....niet dus.
maar het is opgelost en bedankt hiervoor.
 
deco,

Kun je mij misschien, in een privebericht een linkje sturen naar die site waar die player zogenaamd nodig was?
 
Dit is er één,wel niet dezelfde infectie maar toch hxxp://www.flvtodvd.com/
De fout begint daarmee,door overal maar op Agree te klikken
 
Arretje,

Die site straalt al uit dat ze rommel aanbieden :)
Maar het gaat mij er meer om waar die codec wordt aangeboden om een film te kunnen zien en op welke manier die Qvo6 dan wordt geïnstalleerd. Of de gebruiker van te voren wel had of niet had kunnen weten dat Qvo6 de browser zou gaan verzieken.
Het is nogal een grijs gebied wat betreft die browser hijackers. Wanneer zij zich netjes aan de regels houden mag het bedrijf waarvoor ik werk zulke browser hijackers niet detecteren. Houden zij zich niet aan de regels, dan mogen we het wel detecteren. Ook al wordt exact hetzelfde geïnstalleerd, het gaat erom of de gebruiker er zelf mee heeft ingestemd of niet.
 
Ik ga proberen te vinden welke het was.
Ik kreeg de melding dat de players die ik heb niet voldeden.
Ok daar moest al een alarm afgegaan zijn bij me......(jaja ik weet het...)
Maar ik heb eerst geggoogeld naar de player en vond geen negatieve reacties.
Tot ik hem binnenhaalde...
En ja ik heb ingestemd om die Qvo6 binnen te halen want ze laten het blijken als een onderdeel van de download.......en het was enkel een startpagina en zoekfunctie......die verwijder je na installatie.
Dus expleciet die binnenhalen doe je niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan