QWERTY toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanrhienen

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
5
Hallo!
Mijn zoontje heeft een laptop gekregen met een NEDERLANDS QWERTY toetsenbord. Als goede Belg is hij echter een FRANS-BELGISCH keyboard gewend, nl. AZERTY.
Onder de landinstellingen is deze keuze echter niet beschikbaar, hij geeft enkel TOETSENBORDINDELING-IME Verenigde Staten, Nederlands of Internationaal weer. Hoe kunnen we dit oplossen ? Kan dit ergens gedownload worden van de ene of andere site ? Hartelijk dank.
ps: Windows XP is operating system
 
Klik bij landeninstellingen > talen > details (daar waar de taal en toetsenbord instellingen zichtbaar zijn) op "toevoegen" en voeg Frans (Belgie) toe en klik op Frans toetsenbord......
 
Dat is nu juist het probleem ... Frans toetsenbord komt niet voor in de lijst (alleen Verenigde Staten en Internationaal en Nederlands). Ik zou graag dat fameuze Frans toetsenbord willen toevoegen aan de lijst. Ik krijg ook een melding "niet beschikbaar en raadpleeg uw systeembeheerder".
Regine
 
Dat is nu juist het probleem ... Frans toetsenbord komt niet voor in de lijst (alleen Verenigde Staten en Internationaal en Nederlands). Ik zou graag dat fameuze Frans toetsenbord willen toevoegen aan de lijst. Ik krijg ook een melding "niet beschikbaar en raadpleeg uw systeembeheerder".
Regine

Kijk eens bij frans-zwitsers of zwitzers-frans

De Z en de y zijn volgens mij gewisseld op dergelijke toestenborden

CrashPuppy
 
Die keuze zit er niet tussen.
Krijgen bij wijziging landinstellingen "Setup kan de gekozen landinstellingen niet installeren. Neem contact op met de systeembeheerder".
Bij "Instellingen" van taal keyboard, kunnen we kiezen onder "Invoertaal" voor Frans (Frankrijk), maar onder "Toetsenbordindeling/IME" zijn enkel volgende keuzes beschikbaar: "Nederlands", "Verenigde Staten", "Verenigde Staten (Dvorak linkshandig), "Verenigde Staten (Dvorak rechtshandig), "Verenigde Staten (Dvorak)", "Verenigde Staten (Internationaal)". Hoe krijgen we hier een Frans toetsenbordindeling aan de praat ?:(
 
Die keuze zit er niet tussen.
Krijgen bij wijziging landinstellingen "Setup kan de gekozen landinstellingen niet installeren. Neem contact op met de systeembeheerder".
Bij "Instellingen" van taal keyboard, kunnen we kiezen onder "Invoertaal" voor Frans (Frankrijk), maar onder "Toetsenbordindeling/IME" zijn enkel volgende keuzes beschikbaar: "Nederlands", "Verenigde Staten", "Verenigde Staten (Dvorak linkshandig), "Verenigde Staten (Dvorak rechtshandig), "Verenigde Staten (Dvorak)", "Verenigde Staten (Internationaal)". Hoe krijgen we hier een Frans toetsenbordindeling aan de praat ?:(

Ga naar configuratiescherm > Landinstellingen en kies het middelste tabblad (talen)

Klik hierna op details en kies vervolgens toevoegen. Je krijg nu de keus tussen invoertalen en toetsenbordindeling.
Invoertaal hou je lekker NL en voor de toetsenbordindelingen kies je om te beginnen (frans)
Selecteer deze en klik op toepassen.
Rechts onder in de statusbalk verschijnt het toetsenbordje als je daarop klik heb je de keus tussen frans en of nederlandse indeling.
Als je kies voor frans dan zul je zien dat de z nu y is en andersom.

In ieder geval moet je daar je toetsenborden instellen.

Succes

PS ik heb niet goed gelezen, maar nu zie ik dat jij maar een beperkt aantal opties krijg. Dat is niet goed. Misschien moet je een paar windows onderdelen bij installeren via setup. (software)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan