r4 kaart op nintendo geeft foutmelding en kan niks doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

CarmenNonnie

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2012
Berichten
6
halloo,

ik heb een nintendo 3ds en een r4 kaartje! ik heb een beetje rondgezocht maar snap er nog steeds niks van. volgens mij heb ik alles goed gedaan maar nog doet die het niet! en de naam van de spelletjes eindigen ook niet op NDS ofzoiets! ik klik de kaart dan aan in men menu endan komt er een zwart scherm waarop staat dat er iets fout is gegaan, ik hem aan en uit moet doen en opnieuw moet opstarten. maar hij doet het nog niet! ik heb geen flauw idee wat ik moet doen!

ik hoop dat iemand me kan helpen want wou er wel graag op spelen..

Groetjes Carmen
 
Het zou kunnen dat je wel alles goed doet. Nintendo wilt niet dat je dit soort taferelen uithaalt, dus daar houden ze in hun software updates rekening mee.
Als eerste zou ik proberen de juiste rom's te zoeken, doe je *Knip*hier[/URL], maar ik denk eigenlijk niet dat dit het probleem is. Je ziet namelijk geen beginscherm of iets dergelijks toch? Hij geeft meteen error aan. Dit houdt in dat Nintendo weet dat er een r4 kaart en zit, deze blokkeert hij dus.
Alternatieve oplossing: even naar de winkel gaan en spelletjes kopen.

Mod edit: Geen illegale linken plaatsen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zwart scherm / niet opstarten enz. duidt op, niet de juiste firmware op het kaartje geinstalleerd.
installeer de juiste firmware
 
Heb je echt een r4 of een ander kaartje? je moet met de firmware wel goed opletten: of je een goede hebt, je firmware opkan tegen de updates voor de 3ds enz.
 
Op het kaartje staat de site vermeld van de fabrikant.
Kijk daar eens en download de laaste software van het kaartje.
Heb je wel een kaartje die geschikt is voor de 3DS?
Let wel op dat de nieuwste firmware door de meeste r4 kaartjes nog niet wordt ondersteund.
Maar dat vindt je wel op de site van de fabrikant.
 
op het kaartje staat 3ds en heb upgrades gedownload, erop gezet en uitgepakt. er staan spellen op enz. maar ik blijf steeds de zelfde foutmelding krijgen..
 
en welke spellen zet je er op?
3ds spellen worden nog niet ondersteund door een r4 kaartje.
Welke firmware heeft de 3ds?
 
uhh heb zelf geen 3ds maar denk ergens bij systeem instellingen.
Staat dan denk ik op het bovenste scherm rechts onderin
 
dat is de nieuwste firmware.
Er zijn er nog maar weinig kaartjes die deze firmware ondersteunen.
welk kaartje of wel www adres staat er op je kaartje?
 
Zoals hierboven gezegt je moet er voor zorgen dat de nieuwste firmware er op staat.

Ook zou je de 3DS games moeten verwijderen, het zijn waarschijnlijk valse bestanden of zelfs virusen. Er bestaan nog geen kaartjes voor de 3ds die 3ds roms kunnen afspelen. Dus als je je kaart werkend krijgt kun je alleen DS roms afspelen. Als 3DS mogelijkheid ooit komt is het voor jou ook niet zeker of je dit met een firmware update werkend kan krijgen, of een nieuw kaartje komt. Als ze commercieel denken laten ze je waarschijnlijk zowieso een nieuw kaartje kopen.

Op de site van de 3ds r4i (die jij waarschijnlijk heb gekocht?) staat een uitleg hoe het werkt.
*KNIP*

Ook raad ik je aan de 3ds niet updaten, of op z'n minst googlen of het veilig is bij gebruik van flashcards. Zoals al gezegt is, Nintendo wilt namelijk dat je hun spellen koopt en niet steelt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@hedgy
Welkom op Helpmij ;)
Zoals in een eerdere reactie al aangegeven gaan we hier geen links geven naar sites die met illegale dingen bezig zijn.
Helpen bij problemen mag maar dan geen links naar zulke sites.
Succes verder op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan