r4 kan niet meer saven

Status
Niet open voor verdere reacties.

LOVExLIVE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Berichten
4
Heey,

Ik ben dus een echt een amateurtje wat betreft computers.
Heel lang geleden had ik een r4 kaartje gekocht en hij deed het altijd prima!
Toen heb ik hem per ongeluk geformateerd. Ik was dus alles kwijt.
Via een vriendin heb ik gisteren de software weer gekregen. Downloaden lukte ook niet goed dus heb ik via haar kaartje de software overgezet op de mijne. Zij heeft precies dezelfde als ik!

Hij bleek het dus weer te doen, heb style boutique gedownload en veel meer spellen. Alles deed het!
Tot ik wilde saven.. Bij styleboutique gaf hij aan dat dit niet kon en dat ik de ds uit moest zetten en opnieuw moest proberen.
Toen wilde ik casual mania gaan spelen, en die kon ik niet eens opstarten omdat hij niet kon saven.
Terwijl ik de scores bij touchmaster wél op kan slaan..
Ik snap er helemaal niets van :confused:

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!
x
 
Hoe groot is de ruimte van je R4 kaartje?

En hoeveel heb je nog over als je alle software die je vriendin ook heeft erop hebt gezet?

En heb je de .SAV files die er bij je vriendin op stonden ook mee gekopiëerd?
 
Laatst bewerkt:
Mijn kaartje heeft 2GB en ik had de software ook op een usb stick van 128 MB gezet, en daar paste het makkelijk op.
Voorheen stond die software ook op mijn kaartje met zo'n 30 spelletjes dus het zou denk ik niet aan de ruimte moeten liggen?
 
er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:

1.) het kaartje is (bijna) vol
2.) je hebt verouderde firmware



Optie 1 is gemakkelijk te controleren. Stop het ding in je pc en kijk wat erop staat. De games zelf hebben een extentie .nds files van opgeslagen games hebben een extentie .sav
Verder zijner nog een handjevol systeembestandjes en eventueel een mapje MOONSHL of MOONSHELL
Als je ook audio of video afspeelt op je DS, staan er ook nog mp3 en/pf mp4 bestanden bij.