r4 kan niet meer saven

Status
Niet open voor verdere reacties.

LOVExLIVE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2010
Berichten
4
Heey,

Ik ben dus een echt een amateurtje wat betreft computers.
Heel lang geleden had ik een r4 kaartje gekocht en hij deed het altijd prima!
Toen heb ik hem per ongeluk geformateerd. Ik was dus alles kwijt.
Via een vriendin heb ik gisteren de software weer gekregen. Downloaden lukte ook niet goed dus heb ik via haar kaartje de software overgezet op de mijne. Zij heeft precies dezelfde als ik!

Hij bleek het dus weer te doen, heb style boutique gedownload en veel meer spellen. Alles deed het!
Tot ik wilde saven.. Bij styleboutique gaf hij aan dat dit niet kon en dat ik de ds uit moest zetten en opnieuw moest proberen.
Toen wilde ik casual mania gaan spelen, en die kon ik niet eens opstarten omdat hij niet kon saven.
Terwijl ik de scores bij touchmaster wél op kan slaan..
Ik snap er helemaal niets van :confused:

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!
x
 
Hoe groot is de ruimte van je R4 kaartje?

En hoeveel heb je nog over als je alle software die je vriendin ook heeft erop hebt gezet?

En heb je de .SAV files die er bij je vriendin op stonden ook mee gekopiëerd?
 
Laatst bewerkt:
Mijn kaartje heeft 2GB en ik had de software ook op een usb stick van 128 MB gezet, en daar paste het makkelijk op.
Voorheen stond die software ook op mijn kaartje met zo'n 30 spelletjes dus het zou denk ik niet aan de ruimte moeten liggen?
 
er kunnen 2 dingen aan de hand zijn:

1.) het kaartje is (bijna) vol
2.) je hebt verouderde firmware



Optie 1 is gemakkelijk te controleren. Stop het ding in je pc en kijk wat erop staat. De games zelf hebben een extentie .nds files van opgeslagen games hebben een extentie .sav
Verder zijner nog een handjevol systeembestandjes en eventueel een mapje MOONSHL of MOONSHELL
Als je ook audio of video afspeelt op je DS, staan er ook nog mp3 en/pf mp4 bestanden bij.
Alles wat er verder op staat, hoort er niet. Gooi dat gewoon weg, net als alle .sav files van games die je al lang niet meer hebt, en games die je toch niet (meer) speelt. Vuistregel is dat je ongeveer 25% van de capaciteit van het kaartje moet overhouden om de saved-game bestanden op te slaan.

Optie 2, verouderde firmware is ook eenvoudig op te lossen. Ga naar www.r4r4.nl en haal daar de laatste firmware. Installatie en gebruik spreken voor zich.
 
Hartstikke bedankt voor je antwoord !

Wat ik zeker weet is dat mijn kaartje niet vol is. Heb hem vanmorgen nog geformatteerd en de software die ik altijd had er weer opgezet.
Toen ik die software van mijn vriendin nog niet had, heb ik inderdaad geprobeerd de software te downloaden, dit lukte wel maar mijn ds gaf nog steeds geen spellen. Sterker nog, ik kwam niet in een menu of wat.
Zou je daar nog een antwoord op hebben?
Ik heb een gewone ds lite, en de DS one supercard, 2GB en verder nooit problemen gehad.
Ook als ik mijn nintendo opstart met L + R ingedrukt geeft mijn nintendo aan dat mijn kaart helemaal ok is.
Nogmaals bedankt voor je antwoord, en ik hoop dat je hier ook een antwoord op hebt.

xx
 
sorry voor de late reactie

jaja... maar wat heb je nu op je kaartje staan dan? Je moet een aantal games hebben, met de extentie .nds, en eventueel een paar saved games, met de extentie .sav

Daarbij moet je OOK de software hebben om die R4 kaart aan te sturen, anders werkt het niet. Die software, specifiek voor jouw R4 kaart, kan je hier downloaden: http://eng.supercard.sc/download.htm
Voor een 2GB kaartje heb je voldoende aan de "SuperCard DSONE" download. Ga je SD kaartjes met meer opslagcapaciteit gebruiken, moet je de SDHC (SD High Capacity)gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt voor je reactie weer !

Nou de juiste software heb ik ! En ook games met een .nds bestand.
Het probleem is nu juist, dat ik die wel kan spelen, maar hij niet bij elk spel opslaat.
Zoals bij touchmaster, slaat ie wel mn highscores op, maar als ik style boutique wil spelen, kan ie niet opslaan en dan zegt ie dat ik mn nds moet uitschakelen !
Dat snap ik juist niet :p

Groetjes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan