R4 menu error

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattie1

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo, k had een vraagje ik heb nu net een Nds R4 kaartje gekocht maar nu heb ik de software gedownload en erop gezet alleen krijg ik steeds de melding dat hij _DS_MENU.DAT niet kan vinden wat moet ik hiermee???:confused:

- je moet het bestand MENU.DAT niet in een map zetten maar direct op het sd kaartje zelf
- heb je de goede (nieuwste (1.25 geloof ik)) versie van je firmware

Hoi!

Verwijder eerst ff alles van de R4 SD kaart voordat je het volgende doet!
Zet de firmware van je R4 erop, hier de 1.25 versie download link:
http://349035.ctc-w231.dns.com.cn/English-1.25.rar
Open de firmware genaamd: English-1.25.rar . Klik op ''Uitpakken in'' en laat hem uitpakken in de R4 SD kaart.
Als dit is gedaan, maak je in de R4 SD kaart de map genaamd: NDS
Daarin komen de spelletjes die je hebt gedownload voor de DS.
Open het gedownloade spelletje, en druk weer op ''Uitpakken in'' en dan dus de map NDS selecteren op de R4 SD kaart. Nu staat je DS spel erop, en kan je het spelen.
Veel plezier!

heey allemaal

kan iemand mij helpen ik heb voor mijn zusje een r4 kaart gekocht 4gb ik heb 8gb gekregen maar daar gaat het niet om. er staat bij dat het een R4 SDHC is maakt dit veel uit met die andere??

maar ik zoek hier nu de goede firmware voor ik krijg ook steeds een menu error ene afbeelding met een smiley die boos kijkt en daar onder staat menu?

kan iemand mij daar mee helpen als het kan snel wat mijn zusje is bijna jarig

vr. gr.
Laurens

alvast bedankt

Eerst je sd kaartje formatteren. De software is op deze site te vinden
http://www.bigdennis.com/download/Firmware/R4-SDHC_English-1.25.rar
deze moet je niet uitvoeren maar Opslaan op een plaats waar je deze terug kan vinden
rechtermuis klik op het rar bestand en dan Hier uitpakken,
De uitgepakte bestanden kopiëren naar het sd kaartje. Let op!: niet in een map plaatsen
Daarna een Map aanmaken om daar je Games in te plaatsen

Gr.

Laatst bewerkt:
kan hij wel 8 gb aan k heb gwoon 2 gb en die doet t nu k heb die verhalen gehoord
dat je beter nie hoger kan gaan dan 2GB of is dit een andere soort?

Bij een R4 SDHC is de volgende informatie van kracht:

Ingebouwde PassMe (dus geen passcard/passkey nodig).
Maakt gebruik van een Micro SD-kaart als opslag .
Geen opslagcapaciteit beperkingen, omdat je meerdere kaarten kunt gebruiken.
Je kunt zelf de grootte van de opslagcapaciteit bepalen (bijv. 512MB, 1 GB, 2GB).
Eenvoudig te gebruiken: bestanden kunnen gewoon met bijv. Windows Verkenner op de geheugenkaart gezet worden.
Ondersteunt standaard FAT (FAT16/FAT32).
Ondersteunt verschillende snelheden van geheugenkaarten.
Zelfs de 'trage' Micro-SD geheugenkaarten kunnen gebruikt worden.
Geen batterij meer nodig, save files worden direct op de Micro-SD geheugenkaart geschreven. Nooit meer save-games verliezen.
Upgradeble Firmware.
Touch screen control and robust skinning support.
Automatische detectie van -save type- en automatisch genereren van save file.
Homebrew ondersteuning.
Bekijk films, luister naar MP3 en lees TXT-files op de DS m.b.v. het programma Moonshell.
Compatible met alle versie's DS.
Ondersteunt WiFi.
Engelstalige versie, westerse versie.

(bron: http://www.bigdennis.com/sdhc-card-microsd-card-p-13959.html?language=nl )

Help mijn R4 kaartje weigert!

Hallo,

Ik dacht dat het mogelijk zou zijn mijn R4 kaartje te upgraden zodat ik hem kan gebruiken in mijn DSi. Dat ging niet, dus heb ik alle bestanden zoals ze al op mijn R4 kaartje stonden (ik was zo slim die eerst elders op te slaan) weer terug gezet.
Nu krijg ik echter bij het opstrarten van de DS de melding "menu?".
Heb de nieuwste versie van R4SDHC firmware gedownload en geinstalleerd op de R4, maar ook dat helpt niet.

Weet iemand wat ik kan doen om er voor te zorgden dat mijn R4 kaartje het weer gewoon doet op de "normale" DS?

Alvast heel erg bedankt voor uw reactie.

:p

Ik heb een r4-sdhc en ik heb alles gedownload. Alleen op de site van r4-sdhc zeggen ze dat ik het menu als een .DAT bestand moet opslaan alleen hij slaat hem op als .rar bestand. Zou dit de reden kunnen zijn dat hij het niet doet en dat ik een "menu?" ding krijg als ik hem opstart? En kijk aan de rechter kant staan instructies alleen ik moet een R4.DAT bestand hebben. En als 2e stap een Moonshl2 <- WTF is dat?? je moet dus meer hebben ofzow ik snap er niets van heeft iemand nog de bestandjes die ik nodig heb en zou ik die mogen dan???

Laatst bewerkt:
Hey,

Ik heb een R4 revolution kaart.:love:
Ik heb het menu nu gedownload en dat is allemaal in orde.:thumb:
Alleen als ik spelletjes eropzet lukt dat niet.:shocked:
Ik heb ook al geprobeerd uit te pakkken, maar dan moet ik de laatste multivolume CD er in doen. :mad:
Ik heb ook geprobeerd op 'extract' te drukken. Maar dan zegt de computer het volgende: 'the archive is either unknown or damaged'.:mad:
Weet iemand wat ik moet doen?:confused:
help me! I'm desperate!:o

nonsens9:cool:

Wil iedereen die hier zijn of haar vraag neergezet heeft en niet mattie1 als nickname heeft een eigen topic aanmaken?

Het is nu heel onoverzichtelijk en het is niet de bedoeling vragen te stellen in andermans vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan