R4 SDHC 2.0 kaart hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamsie5

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Berichten
12
Ik heb een verouderde versie van de R4 SDHC kaart.(ong.3/4jaar oud)
De kids gebruiken die in hun NDS.Ik heb de kaart nooit geupdate,maar loop nu vaker tegen problemen aan dat de kaart de nieuwe spellen niet pakt.Krijg dan witte schermen.

Nu wil ik dus gaan updaten,maar heb geen flauw benul hoe of wat :eek: Welk bestand ik moet vervangen o.d.
Ben een volkomen leek in dit soort dingen.

Ik heb natuurlijk al wat gelezen,maar kan toch niet echt een fijne "leek uitleg" vinden en wil niets verkeerd doen.(Oorlog in huis :D)

Ik heb verschillende dingen gelezen over de kaart te formateren???
Maar ook om gewoon de nieuwste versie te downloaden en op de kaart te copieren.
Moet ik dan eerst het oude verwijderen,of kan ik het er gewoon bij op zetten?En werkt het dan uit zichzelf of moet ik daar nog wat voor doen?

Dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn mij dit eens heel simpel uit te leggen of me te verwijzen naar een duidelijke simpele uitleg?

Alvast bedankt!
 
je moet gewoon naar de officieel r4 site (google r4) dan download je de nieuwste software je verwijdert van de r4 alles (behalve de spellen)(en mischien muziek) dan zet je de nieuwe software erop en klaar:)
 
Ok,ik heb de nieuwste versie gedownload..Gescant..Uitgepakt..De oude mappen verplaatst naar een andere map op mijn pc (voor evt. backup)..De nieuwe erop gezet..maar helaas.
Ik krijg enkel een zwart beeld met loading erop en daar blijft het steken.
Ben ik iets vergeten te doen?

Wie kan mij helpen?
 
Ondertussen heb ik ook weer andere software gedownload en op de kaart gezet.
Nu doet hij het wel,maar ik ben er niets mee opgeschoten.De spellen die het met de oude software niet deden,doen het nu ook niet.

Kan ik hier nog iets mee,of moet ik nieuwe kaarten kopen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan