R4i SDHC

Status
Niet open voor verdere reacties.

digibeta01

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2011
Dat staat op het doosje van de r4 kaarten welke ik zojuist over de post heb ontvangen voor de dsi's van de kinderen. Maar er zit geen handleiding in of wat dan ook. En ik heb geen idee wat ik moet doen. :o Omdat ik hier op het forum door de bomen het bos niet meer zie heb ik een eigen topic aangemaakt. Wie kan en wil mij helpen?

Je hebt een R4-kaart en een micro-sd-kaartje gekregen.

Die sd doe je in je pc, middels een adapterje die er ook bij zit.

Op dat sd kaartje zet je software.

Dan kopieer je gedownloaden nds-roms ook naar de sd-kaart.

Sd-kaart in de R4, de R4 in je DS en je kunt spelen.

Laatst bewerkt:
Dank voor uw reactie. Ik heb op de link geklikt en kwam bij zoveel software terecht en er stond iets over winrar??? Zou U het me ook in Jip-enJanneke-taal kunnen uitleggen? :o

Op het doosje staat:

R4i sdhcV1.6, een rood doosje. Er zit een sd-kaart bij waar het kleine kaartje in kan en een andere vierkante kaart waar het kleine kaartje ook in kan, die vierkante kan ook in de dsi. En er zit een usb-geval bij waar het kleine kaartje in kan.

Laatst bewerkt:
Hier de benodigde software. Die is ingepakt en om het uit te pakken heb je winrar nodig.

Ik heb gedaan wat U zei en alles op de r4-kaart gezet maar hij blijft laden en verder doet hij niets. Waar kan dit aan liggen?

Kun je vertellen wat je allemaal op het sd-kaartje hebt staan?

Als het goed is heb je een map uitgepakt met daarin 2 mappen en 2 bestanden.

Mappen:
moonshl
_system_

Bestanden:
_ds_menu.dat
ds_mshl.nds

Klopt dat?

_system_
bestandsmap

moonshl
bestandmap

_DS_MENU
DAT-bestand
1,34 MB

_DS_MSHL.NDS
NDS-bestand
486kB

Metadata
XML-document
0 bites

New_Super_Mario_Bros_DS,5380414
.TPB
TORRENT-bestand

:) die bovenste 4 zijn goed :)

De rest niet... Die .xml kun je weggooien.

Die .tpb is een torrentbestand, die heb je nodig om SuperMario te kunnen downloaden. Je moet Vuze downloaden, installeren en dan de .tpb dubbelklikken. Dan gaat Vuze het spel daadwerkelijk van internet plukken.

Als dat klaar is heb je een .rar, die pak je uit met WinRar, dat kun je inmiddels. Als dat klaar is heb je een .nds en DIE zet je op je sd-kaart

Snap je t nog...? :shocked:

Als Vuze klaar is heb je een map in je "mijn documenten" met de naam van super mario... Die is al uitgepakt en daarin zit een .nds. Die heb je nodig.

Ik snap helemaal niets van heel vuze. Er staat een extra balk onder mijn browserbalk maar wat moet ik nu doen???

Die .tpb is een torrentbestand, die heb je nodig om SuperMario te kunnen downloaden. Je moet Vuze downloaden, installeren en dan de .tpb dubbelklikken. Dan gaat Vuze het spel daadwerkelijk van internet plukken.

Met behulp van dat .tpb-bestand gaat Vuze het spel downloaden. Dubbelklik het .tpb-bestand en Vuze gaat vanzelf aan het werk. Links in je venster zie je Files->Library. Daar ga je je download terugvinden. Rechtsklik op je download en kies voor "openen in verkenner" daar staat je spel.

vuzeNSMB.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kwam er niet uit dus heb de hele meuk opgepakt en ben naar een kennis gegaan. Terwijl ik met haar aan de koffie zat heeft haar man net zo lang gezocht tot de kaartjes werkten. Dat vuze heb ik er af gehaald, ik kon er niet uit komen. In elk geval bedankt voor je hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan