Raad gevraagd : oplossing of herinstalleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martina Maria

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Eerst eventjes zeggen welke problemen ik heb :
*Windows (xp service pack 2) update werkt niet meer. Ik krijg enkel een wit scherm in internet explorer.
*Systeemherstel werkt niet meer.
*Bij internet explorer (google) zou je als je bv 'parijs' intypt en op afbeeldingen klikt alle mogelijke afbeeldingen moeten zien. Ik zie enkel het zoekrestultaat en de bladzijden, geen afbeeldingen.
*In outlook express zie ik geen externe afbeeldingen, wel rode kruisjes en zelf kan ik ook geen afbeelding invoegen (bladeren werkt niet).
*Upgrades van bv AVG gaat ook niet.
*Windows Media speler werkt niet meer.
*En wat ik zelf nog het ergste vind : ik kan geen pc banking meer doen. Ik krijg de pagina maar kan niet inloggen.

Wat ik al gedaan heb :
Mijn hijackthis log laten nazien, alle mogelijke spyware en malware of hoe het heet uitgevoerd, mijn HD op fouten gecontroleerd....
Ik heb geprobeerd met de restore cd van windows xp maar hij zeft dat de geinstalleerde versie recenter is (wat normaal is omdat service pack 2 geinstalleerd is via updates).

En nu mijn vraag :
Weet er iemand wat er scheelt ?
En als ik besluit van 0 te beginnen, dus windows xp herinstalleren, waar maak ik best copies van zodat daarna het meeste nog zou werken. Het belangrijkste is het register maar als ik dit kopieer loop ik misschien het risico om fouten mee te kopieren.

Dit was het dan.
Prettige feestdagen
Martina

All I wish for Christmas is .... een goed werkende computer

All I wish for Christmas is .... een goed werkende computer

Dat zijn flink wat problemen, en als je wilt dat ie het met kest weer doet ;) dan zou ik hem herinstalleren. Er zijn vast wel oplossingen voor, maar herinstalleren is makkelijker (zeker alsje niet op inet kan om bijvoorbeeld andere virusscan of cleaners of media players of browsers te downloaden die voor oplossingen kunnen zorgen..)

Dat zijn flink wat problemen, en als je wilt dat ie het met kest weer doet ;) dan zou ik hem herinstalleren. Er zijn vast wel oplossingen voor, maar herinstalleren is makkelijker (zeker alsje niet op inet kan om bijvoorbeeld andere virusscan of cleaners of media players of browsers te downloaden die voor oplossingen kunnen zorgen..)

Ik kan alles op het internet behalve dingen waarvoor ik een passwoord heb. Dus ik kan een virusscanner of andere programma's downloaden op mijn pc, maar vanuit dit programma kan ik dan niet updaten.

Msn werkt ook niet meer, maar windows messenger wel.

Mijn eerste gedacht was dat er iets mankeert aan mijn beveiligingsinstellingen.

Martina

Laat om te beginnen als het lukt je systeem online scannen door Panda Software Online Scan.
Als dat geen echte oplossing brengt, start je PC dan op in Velige modus, maar kies dan voor "Laatste goed werkende configuratie" of woorden van gelijke strekking.
Als dat ook geen soelaas geeft, start dan weer op naar de Veilige modus (de "echte" ditmaal) en kijk of je één of meerdere programma's uit kunt schakelen die je kort voordat de problemen begonnen hebt geinstalleerd.
Probeer daartoe ook of je in "msconfig" kunt komen (Start, Uitvoeren, type msconfig) en Opstarters uit kunt schakelen die je systeem "dwars" zitten.

Als je toch moet (her)installeren: heb je Windows XP op partitie C staan en je data op (bijvoorbeeld) D? Dan blijven die gegevens bewaard. Ik zou dan de inhoud van Mijn documenten ook op D zetten. Kun je Mijn documenten nog wel verplaatsen? (Rechtsklik op de map Mijn documenten, kies voor verplaatsen naar D:\Mijn documenten, van te voren deze map wel maken op D). De inhoud van emailprogramma's heb je dan ook veilig gesteld. Heb je geen D-partitie, probeer dan je gegevens op een CD-Rom te zetten/branden.

>>>>>Mijn hijackthis log laten nazien<<<<<

Wil je daar een link van geven door wie dat is gedaan

Dit forum was ik eventjes uit het oog verloren. Bedankt om mij eraan te herinneren.

We zijn nu 2 weken en veel koppijn verder. Ondertussen heb ik een cd gemaakt, slipstream noemen ze dat, met mijn originele xp + de upgrade naar service pack 2. Hij werkte niet zoals het moest (opstarten) maar 'k heb windows toch kunnen herinstalleren.
Online virusscannen werkt nu weer. Mijn PC banking is ook in orde. Systeemherstel kan ik weer gebruiken.
Windows update werkt ook en 'k heb daarjuist Windows media player 11 geinstallerd dus dat probleem is ook opgelost.

Wat blijft er over ?
Het antivirus programma bijwerken (updaten), wat toch normaal automatisch zou moeten gaan. Nu heb ik NOD32.
Afbeeldingen (externe) in Outlook Express zijn nog kruisjes.
Windows Live Messenger (msn) krijg ik niet aan de praat.

IIk ga dit toch afsluiten en eventueel nieuw topic openen per probleem.

Groetjes
Martina

Ik heb dit probleem voor iemand deze week ook opgelost !
Kon ook geen bankzaken ,msn div. programma's die om wachtwoorden vragen.
Dat heeft iets met je digitale handtekening te maken !
De oplossing volgen een ander forum was dit bestandje te draaien en die voegt dll aan je register toe .
En alles werkte weer !

Bijlagen

Gewoon herinstaleren

Nou als ik jou was zou ik hem gewoon opnieuw instaleren :D:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan